Sökning: "Jack Svensson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jack Svensson.

  1. 1. ”…jag anhöll att ej komma i fråga - i anseende till hög ålder och oförmåga” : Gullereddagboken 1871–1930: en mångsysslares ord om byn och omvärlden.

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Andreas Svensson; [2023]
    Nyckelord :bondedagbok; bondedagböcker; socialhistoria; självsyn; gullered; gullereddagboken;

    Sammanfattning : När skrivkunnigheten ökade under 1800-talet började fler och fler bönder föra dagbok. Primärt nedtecknades de sitt dagsverke, väder och vad annat som skedde på deras gårdar. LÄS MER

  2. 2. Automated alarm and root-cause analysis based on real time high-dimensional process data : Part of a joint research project between UmU, Volvo AB & Volvo Cars

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Justin Harbs; Jack Svensson; [2018]
    Nyckelord :Machine Learning; classification analysis; supervised learning;

    Sammanfattning : Today, a large amount of raw data are available within manufacturing industries. Unfortunately, most of it is not further analyzed in search of valuable information regarding the optimization of processes. In the painting process at the Volvo plant in Umeå, adjusted settings on the process equipments (e.g. LÄS MER

  3. 3. Sinnesmarknadsföring : Vilken sinnespåverkan uppmärksammar och värdesätter kunden mest för att de skall uppmuntras till köp?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Mirenette Sandvik; Angelica Svensson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens samhälle gör butikerna allt för att konkurrera på marknaden, och på senare tid tycks en trend som kallas sinnesmarknadsföring ha attraherat många företag, men fortfarande långt ifrån alla. Tankesättet är fortfarande nytt och innebär att man genom olika metoder försöker påverka kundernas fem sinnen; hörseln, synen, luktsinnet, smaksinnet och känselsinnet, på ett sätt som gör att de omedvetet känner ökad köplust och på så vis konsumerar mera i butiken de befinner sig i. LÄS MER