Sökning: "Jacob Narvell"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jacob Narvell.
1. "Känner du någon som...?" : En studie om individers användning av socialt kapital i företag
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2016-05-26 Nivå: Magisteruppsats i Företagsekonomi 15hp, Institution: Akademin för Ekonomi Samhälle & Teknik, Mälardalens Högskola Författare: Jacob Narvell Kristoffer von Post 900109 930104 Titel: “Känner du någon som…?” - En studie om individer användning av socialt kapital i företag Handledare: Peter Dahlin Nyckelord: Socialt kapital, starka band, svaga band, nätverksmångfald, nätverksstorlek strukturella hål, företagsprestanda, tillväxt, vinst, icke-finansiell Frågeställning: ”Hur ser användningen av socialt kapital ut på företag, när aktörer skapar nytta för företaget?” Syfte: Syftet med denna studie är att illustrera fall av hur aktörer använder sitt sociala kapital för att påverka företagets prestanda och på så sätt skapa nytta. Genom att sedan analysera dessa illustrationer hoppas studien kunna bidra med ökad förståelse för hur socialt kapital kan användas och därigenom hjälpa att bättre förstå fenomenet, vad det är uppbyggt av, hur det används samt vilken sorts nytta som kan uppstå. LÄS MER
2. “I´ve been using the same tailor for years - He really suits me” : En undersökning av korrelationen mellan kundtillfredsställelse och lojalitet hos Elgiganten Erikslund
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Abstract – “I´ve been using the same tailor for years - He really suits me; A survey of the correlation between customer satisfaction and customer loyalty at Elgiganten Erikslund” Date: 2015.05. LÄS MER
3. Värdeskapande i sociala interaktioner : Ett innovativt synsätt på kundförståelse genom interaktion och engagemang
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Frågeställning: Vilka nyckelaktiviteter använder sig företag av för att skapa värde tillsammansmed sina kunder i sociala interaktioner? Syfte: Studien syftar till att undersöka vilka aktiviteter respondentföretagen utför i sinvärdeskapande process tillsammans med sina kunder och användare i sociala interaktioner meddessa. Metod: En kvalitativ undersöknings design där semistrukturerade intervjuer utfördes medmålstyrt urval av 7 respondenter från olika företag i olika branscher. LÄS MER