Sökning: "Jag fattar inte"
Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden Jag fattar inte.
1. BESLUTSFATTANDE INOM EKONOMISKT BISTÅND : ”Jag är ingen dator, det kommer jag aldrig att bli”
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka vilka bedömningskriterier som socialsekreterare förhåller sig till när det fattar beslut om ekonomiskt bistånd. I studien har semistrukturerade intervjuer genomförts med sex socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd på en enhet i en mellanstor kommun. LÄS MER
2. "Åh nej inte matte, jag fattar ingenting!"
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
3. "Jag fattar inte, kan du förklara igen" : En kvalitativ studie om lärares och studenters ämneskunskaper i svenska
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka grundlärarstudenter F–3 och verksamma F–3-lärares uppfattningar om sina ämneskunskaper och om de anser att det är tillräckliga eller otillräckliga för att kunna bedriva undervisning inom svenskämnet i förskoleklass och i årskurserna 1–3. Syftet med studien är även att undersöka eventuella likheter och skillnader mellan de två urvalsgrupperna angående ämneskunskaper inom svenskämnet. LÄS MER
4. Plantering av skog på jordbruksmark i Sverige och dess påverkan på biologisk mångfald
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The environmental effects, not least on biodiversity, of land use and land use change provide major challenges when sustainability goals are to be met along with demand for production and other ecosystem services. Here I systematically review literature on one major land use change, from agriculture to forest, and the implications for biodiversity. LÄS MER
5. “Jag fattar inte hur man kan jobba utan Smartboard” : Lärares kunskap om, användning av och attityd till smartboarden i engelskundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur engelsklärare i åk 4-6 belyser och säger sig använda smartboarden i engelskundervisning. Denna studie är baserad på kvalitativa semistrukturerade intervjuer med tre grundlärare som undervisar i engelska i år 4, 5 och 6, och TPACK-modellen har valts som teoretisk utgångspunkt för analys, tolkning och diskussion av materialet. LÄS MER