Sökning: "Jakob Lindeborg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jakob Lindeborg.

  1. 1. Vem Litar du på? : En kvantitativ studie om Influerare och Experters roll inom digital marknadsföring

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jakob Lindeborg; Hani Dowm; [2017]
    Nyckelord :Influerare; Experter; Influencer Marketing; Digital Marknadsföring; Social Medier;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur kan konsumentens förtroende för ett varumärke påverkas vid varumärkesexponering via inflytelserika aktörer? I vilken utsträckning skiljer sig influerare och experters påverkan på konsumentens förtroende? Syfte: Studien ämnar öka kunskapen kring fenomenet inflytelserika aktörer inom den digitala sfären och den effekt de har på konsumentens förtroende för exponerade varumärken. Metod: I studien används en kvantitativ metod genom en strukturerad enkätundersökning som både publicerades på digitala plattformar och utdelades fysiskt till personer på Mälardalens högskola. LÄS MER

  2. 2. Mezzaninelån : Användning av mezzaninelån i uppköpssituationer

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Mattias Lindeborg; Jakob Zetterquist; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Riskhantering : Hur applicerar svenska fondbolag teoretiska riskhanteringsmodeller i praktiken?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Jakob Zetterquist; Carl-Olof Holfve; Mattias Lindeborg; [2013]
    Nyckelord :Value at Risk; CAPM; Sharpe ratio; yield; risk measurement; risk management; funds;

    Sammanfattning : There are different types of risk, examples include credit risk, liquidity risk and financial risk. In DeMarzo & Berk (2011, s. 293) is a study presented which is based on the yield of different types of financial assets between 1925 and 2009, the study show that a high risk gave substantially higher reward. LÄS MER

  4. 4. Relationen mellan CSR och ett ökat organisationsvärde : En undersökning av hur motivation påverkar CSR och etisk beslutsfattning inom den svenska fastighetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jakob Lindeborg; Johanna Hartung; [2013]
    Nyckelord :The property sector CBA environmental sustainability motivation decision makers; Fastighetsbranschen CBA miljömässig hållbarhet motivation beslutsfattare;

    Sammanfattning : Syfte: Ingen kan hävda att de har missat den pågående klimatdebatten med ett fokus på den globala uppvärmningen. En ökad medvetenhet om miljömässig hållbarhet har bidragit till en integration av etisk beslutsfattning in i organisationer. Studiens syfte är att undersöka hypotesen att CSR leder till ett ökat fastighetsvärde. LÄS MER