Sökning: "Jan Hellberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jan Hellberg.

  1. 1. Känslostyrning - Ett nödvändigt ont?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Amir Amini Harati; Daniel Djukic; Nosherwan Bajwa; [2012]
    Nyckelord :känslostyrning; känslohantering; emotional labor; empowerment; intern kommunikation; servicekultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Course: SMTX07, Master level. 15 hp. Spring 2010 Authors: Amir Amini Harati, Nosherwan Bajwa, Daniel Djukic Title: Emotional management – A painful necessity Fellow advisor: Jan E. Persson, Carl R. LÄS MER

  2. 2. Känslans Intelligens- en studie av betydelsen utav emotionell intelligens och mjuka värden i kundmötet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Malena Askelid; [2010]
    Nyckelord :emotionell intelligens; värdeskapande; serviceprocess; kundmöten; dat; hat hästassisterad terapi värdestjärnan som kommer analyseras tillsammans med mitt insamlade empiriska material samt antrozoologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : TITEL: Känslans intelligens- en studie av betydelsen utav emotionell intelligens och mjuka värden i kundmötet KURS: SMTX07 Examensarbete Magisterkurs FÖRFATTARE: Malena Askelid HANDLEDARE: Carl R Hellberg och Jan E Persson SYFTE: Syftet är att beskriva och analysera vikten av emotionell intelligens och de mjuka värdena i kundmötet och hur detta kan utvecklas med hjälp utav DAT (djurassisterad terapi). Detta diskuterar jag genom följande frågeställning: Hur påverkar emotionell intelligens kundmötet? Vilken roll har emotionell intelligens och de mjuka värdena i kundmötet? Hur kan vi tillsammans med djur (DAT) utveckla emotionell intelligens och utnyttja detta i mötet med kunden? PROBLEMFORMULERING: Tidigare forskning inom tjänstesektorn har presenterat olika krav på den anställde och dess uppträdande i själva kundmötet, de egenskaper som ofta söks är exempelvis mjuka drag såsom öppenhet, vänlighet och en önskan att uppfylla kundens krav, men även en förmåga att kunna övertala kunderna. LÄS MER

  3. 3. Serviceföretagets val av distributionskanal

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Balling; Elisabet Lundin; [2010]
    Nyckelord :distributionskanal; serviceverksamheters särdrag; serviceerbjudande; image; varumärke; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Serviceföretagets val av distributionskanal. Författare: Caroline Balling, Elisabet Lundin Handledare: Carl R Hellberg, Jan E Persson Nyckelord: Distributionskanal, serviceverksamheters särdrag, intern marknadsföring, extern marknadsföring, serviceerbjudande, servicekvalitet, servicemisslyckande, image, varumärke Syfte: Att beskriva och analysera hur serviceverksamheters särdrag kan påverka valet av distributionskanaler. LÄS MER

  4. 4. Konkurrensfördelar genom slow fashion - En studie av ett nytt modekoncept

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Rydberg; Malin Furumalm; Olivia Swanstein; [2010]
    Nyckelord :tidlöst mode; slow fashion; hållbar konsumtion; konkurrensfördelar; resurser; resursbaserat synsätt; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title Competetive advantages through slow fashion – A study of a new fashionconcept Level Bachelor Institution Service management, Campus Helsingborg – Lunds universitet Authors Malin Furumalm, Sara Rydberg, Olivia Swanstein Instructors Carl R Hellberg, Jan E Persson Problem discussion Since there are several actors who choose to describe the concept in different ways, a problem concerning the true meaning of the concept arises. There is a broad but diffuse description of what slow fashion is. LÄS MER