Sökning: "Japanese tourism"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Japanese tourism.
1. En enkätstudie om pensionärers matpreferenser i relation till internationella matkulturer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Vilken mat individer väljer är komplext och påverkas av många faktorer. Det har under senare decennier setts ett ökat urval av mat från andra kulturer i Sverige. Globalisering, turism, invandring samt tillgängligheten till media och internet kan tänkas bidra till ökad exponering för internationellt inspirerad mat. LÄS MER
2. Consumer Cosmopolitanism through Japanese products: The case of the Yakuza-series
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudierSammanfattning : Mukokuseki or borderless marketing has long been a topic within the marketing of Japanese cultural products. On the opposite end, there is the concept of ultra-cultural products and the Yakuza-series by Sega is one of the examples that takes advantage of both. LÄS MER
3. Kärlek till anime - en tillräcklig reseorsak? : En kvalitativ studie om anime-fans motiv till att besöka anime-destinationer.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Kärlek till anime – en tillräcklig reseorsak? En kvalitativ studie om anime-fans motiv till att besöka anime-destinationer Författare: Linda Smedberg Handledare: Jasmina Beharic Examinator: Hans Wessblad Ämne: Turismvetenskap III, examensarbete (kandidat) 15 HP, HT 18 Datum: 14/1–2019 Syfte och forskningsfråga Syftet med denna uppsats är att ge en förståelse till vilka resemotiv anime-fans har för att besöka en anime-destination. Uppsatsen förklarar vilka dessa resemotiv är. LÄS MER
4. Challenging cultural identities : Between new forms of tourism and old European cities
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : New forms of tourism are on the rise where the incentive to travel is not primarily induced by a country’s heritage, but by mediatized narratives, characters and locations starring in products such as movies, comics and literature. This so-called contents tourism is considered promising by some, but the question is: who benefits? Europe is often understood as the old continent, a place with a rich history. LÄS MER
5. Cultural Gaze? - Understanding Japanese and German Perceptions of Kiruna as a Tourist Destination (Applying Volunteer Employed Photography)
Master-uppsats, Umeå universitet/KulturgeografiSammanfattning : Photography and tourism have been developing in parallel with each other and leaving memories of the trip in photographs still remains as a significant part of traveling today. Tourist photograph is an effective tool to display the way tourists see the destination they visited. LÄS MER