Sökning: "Japanska företag"
Visar resultat 16 - 20 av 59 uppsatser innehållade orden Japanska företag.
16. Anbud-acceptmodellens tillämplighet vid auktioner : Är samma regelverk tillämpligt vid traditionella auktioner som vid auktioner på Facebook?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : Traditionella auktioner har idag fått ge utrymme åt auktioner på internet och sociala medier. En auktion kan således gå till på flera sätt och i Sverige är det rättsliga läget gällande auktioner inte klargjort. LÄS MER
17. Hur påverkas avkastning på eget kapital av yttre faktorer? : En kvantitativ studie rörande lönsamhet i börsnoterade företag i Japan
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Avdelningen för japanskaSammanfattning : .... LÄS MER
18. Handel med förhinder -En studie avseende Sveriges handelsförbindelser med Kina respektive Japan under 1950-talet (1949-1961)
Magister-uppsats, Lunds universitet/HistoriaSammanfattning : Den här uppsatsens bidrag till forskningen är att ingående beskriva hur handeln mellan Sverige och Kina respektive Japan utvecklades under 1950-talet (1949-1961) och framförallt beskriva hur de institutionella förutsättningarna, dvs. formella och informella spelregler och väsentliga händelser kom att påverka handeln. LÄS MER
19. EFFEKTIVISERING AV MATERIALFLÖDET : – HUR KAN ETT FÖRETAG FÖRBÄTTRA SINA EKONOMISKA PARAMETRAR?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The automotive industry has given over the last seven decades to the industrial world a sustained demand for vehicles. It is classed as one of the largest industries in the world and an industry that most use and develop new technologies with the goal to reduce their costs and increase their productivity. LÄS MER
20. Maktdistansstjärnan : - En studie om hur kulturell maktdistans påverkar affärsrelationen mellan japanska och multinationella företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : ABSTRACT Title: the Power distance star – A study on how cultural power distance affects the business relation between Japanese and multinational companies Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Therese Elofsson and Anna Nyström Supervisor: Jens Eklinder Frick and Jonas Molin Date: 2015 - January Aim: The purpose of this study is to compile available research regarding the cultural aspect power distance, as it is being displayed and handled in business-relations between Japanese and multicultural business contacts. The culture in Japan differs from the culture in the western world and several companies testify that the Japanese market is difficult to act and expand upon. LÄS MER