Sökning: "Jasmine Lärare"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Jasmine Lärare.

  1. 1. Utomhuspedagogik – varför eller varför inte?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Jasmine Axmalm; Sophie Broström; [2023-10-26]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; fritidshem; platsupplevelse; dubbla uppdraget.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att ta reda på hur arbetet med utomhuspedagogik ser ut i svenska fritidshem och vilka förutsättningar som krävs för att kunna arbeta med det. Vi har formulerat tre olika frågeställningar utifrån syftet. Frågeställningarna har vi sedan utgått från när vi genomfört studien. LÄS MER

  2. 2. Boken blir mer än bara en berättelse : En studie om lärares syn på och användande av högläsning och boksamtal kring skönlitterära böcker i klassrummet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Jasmine Olofsson; Johanna Pettersson; [2021]
    Nyckelord :Didaktik; Grundskola; Enkät; Högläsning; Boksamtal; Skönlitteratur;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ge en bredare bild av hur lärare, verksamma i årskurserna Fk - 3, ser på och använder sig av boksamtal vid högläsning av skönlitterära böcker i klassrummen. För att få fram resultatet gjordes en enkät med 14 frågor som var av både strukturerad och icke strukturerad karaktär. LÄS MER

  3. 3. Formativ bedömning - en självklarhet? : En kvalitativ studie om  hur lärare i moderna språk på högstadiet och gymnasiet arbetar med formativ bedömning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Jasmine Davidell; [2020]
    Nyckelord :nyckelstrategier; feedback; klassrumspraktik; bedömning för lärandet;

    Sammanfattning : Målet med denna studie har varit att undersöka hur lärare i moderna språk på högstadiet och gymnasiet beskriver och tillämpar formativ bedömnig i sin undervisning. Studien har också tittat närmare på hur lärare resonerar kring de olika formerna av bedömning, formativ bedömning i motsats till summativ bedömning och vice versa. LÄS MER

  4. 4. Digitalisering i skolan - om skolans aktiva och passiva deltagare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Jasmine Bennis; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur digitalisering i dagens gymnasieskola. Digitaliseringen har kommit att bli en stor del av samhället och har därmed även blivit en central del av skolans arbete och målsättning. Digitaliseringen har genomgått en stor utveckling men fortsätter hela tiden att utvecklas och växa. LÄS MER

  5. 5. Förskolelärares syn på kartläggningsmaterialet Hitta matematiken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Jasmine Olofsson; Johanna Pettersson; [2020]
    Nyckelord :Sociokulturellt perspektiv; den närmaste utvecklingszonen; Hitta matematiken; kartläggning; bedömning; förskoleklass;

    Sammanfattning : Hitta matematiken är ett kartläggningsmaterial som har införts och blivit obligatorisk i förskoleklass inför höstterminen 2019. Avsikten är att kartlägga och synliggöra elever i behov av anpassning och stöd. LÄS MER