Sökning: "Jason Stanley"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Jason Stanley.

  1. 1. "Not your darlings – but their mother's!" : Interpretative Difficulties with "Love" in Euripides' Medea 

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorik

    Författare :Felicia Green; [2024]
    Nyckelord :Medea; love; Stanley Cavell; Ludwig Wittgenstein; Toril Moi; Cora Diamond; Søren Kierkegaard; ordinary language philosophy; ordinary language criticism; best case of acknowledgment; lived scepticism; the difficulty of reality; Fear and Trembling; avoidance of love; meaning; Medea; kärlek; Stanley Cavell; Ludwig Wittgenstein; Toril Moi; Cora Diamond; Søren Kierkegaard; vardagsspråkfilosofi; litteraturteori; Fruktan och bävan; levd skepticism; verklighetens svårigheter; mening;

    Sammanfattning : The aim of this Master’s thesis is to achieve philosophical clarity on an interpretative problem I have been struggle with in Euripides’ Medea: That Medea murders her own children, while claimingto love them. Situated within the philosophical and literary tradition of ordinary language philosophy and ordinary language criticism, the thesis draws on ideas, theoretical discussions, and concepts from Ludwig Wittgenstein, Toril Moi, Stanley Cavell, Cora Diamond, and Niklas Forsberg – but also Søren Kierkegaard. LÄS MER

  2. 2. SIMULATION AND SKILLS IMPROVEMENT An action research project to improve students’ learning of communication skills in upper-secondary health and social care education

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Jason Patrick Stanley; [2023-09-27]
    Nyckelord :Aktionsforskning; simulering; praktik; arkitekturer; eleverfarenheter;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen undersöker vilka faktorer som möjliggör och/eller förhindrar elevlärande när lärare använder sig av simuleringar på vård- och omsorgsprogrammet. Forskning tyder på att simuleringar är en effektiv metod som gynnar elevers lärande och utveckling i sitt yrkeskunnande (Jossberger et al, 2022; Aarkrog 2018; Leibring, 2015). LÄS MER

  3. 3. Andrew Tate som social rörelse. : En undersökning om Andrew Tate med kopplingar till högerextrema rörelser, maskuliniteter och en digitaliserad globalisering.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)

    Författare :Elin Larsson; [2023]
    Nyckelord :IMER; Andrew Tate; right-wing extremism; masculinity; femininity; gender; heteronormativity; fascism; Jason Stanley; digitalized globalization.; IMER; Andrew Tate; högerextremism; maskulinitet; femininitet; genus; heteronormativitet; fascism; Jason Stanley; digitaliserad globalisering.;

    Sammanfattning : Abstract.  The purpose of this study is to investigate connections between Andrew Tate and right-wing extreme ideologies through fascist and feminist theories and how they spread in a digitalized globalization. The material is gathered from interviews and podcasts on YouTube where Andrew Tate shares his opinions. LÄS MER

  4. 4. Skicklighetens metafysik : särskiljande egenskaper hos kunnande och vetande

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Per Boqvist; [2019]
    Nyckelord :knowledge; knowledge-how; knowledge-that; epistemology; skill; novelty objection; embedded questions; theoretical knowledge; practical knowledge; context sensitivity; kunskap; kunskapsteori; epistemologi; skicklighet; färdighet; förmåga; vetande; kunnande; teoretisk kunskap; praktisk kunskap; Jason Stanley; Gilbert Ryle; intellektualism; anti-intellektualism; kontextkänslighet;

    Sammanfattning : Hur relaterar vetande och kunnande till varandra? Om jag vet att jorden är rund har jag kunskap om ett faktum och om jag kan cykla har jag en förmåga att utföra en viss handling. På ytan verkar detta handla om olika saker. Intellektualismen är en filosofisk uppfattning som säger att kunnande är en form av vetande. LÄS MER

  5. 5. Expectations, identity & goals. A study of student motivation and learning on the assistant nurse training program in adult education

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jason Patrick Stanley; [2014-01-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract This paper discusses expectations, identity and goals of students on the assistant nurse program in adult education. This particular program is a compacted version of the secondary level assistant nurse training program in Swedish secondary schools. LÄS MER