Sökning: "Jaworski"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Jaworski.
1. The Interrelationship ofthe Market-Driving Approachand the Organizational Culture : A qualitative study of the market-driving companies
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Thee market-driving approach has been cited by several business academic scholars (Jaworski,Kohli, & Sahay, 2000; Carpenter, Glazer, & Nakamoto, 2000; Kumar, Scheer, & Kotler, 2000;Harris & Cai, 2002; Hills & Sarin, 2003; Carrillat, Jaramillo, & Locander, 2004; Schindehutte,Morris, & Kocak, 2008) as a significant approach of the market-oriented company that canprovide a sustainable competitive advantage. Moreover, the organizational cultures developed bythe transformational leadership behavioral style are likely to play an important role in themarket-driving approach (Carrillat et al. LÄS MER
2. Rättvis handel och marknadsorientering : En intressekonflikt?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka företaget Globalens marknadsorientering och ta reda på hur marknadsorientering fungerar i denna typ av företag. Företaget drivs som ideell förening och saknar vinstintresse, vilket gör att spelreglerna är annorlunda i jämförelse med andra företag. LÄS MER
3. −−− Paus. Det är paus. Det blir paus. : Om tystnadens kommunikativa funktion i två svenska teaterpjäser
Kandidat-uppsats, Institutionen för svenska, retorik och journalistikSammanfattning : Den här uppsatsens syfte är att undersöka tystnadens kommunikativa funktion i två svenska teaterpjäser, Leka med elden av August Strindberg och En talande tystnad av Erland Josephson. I min metod använder jag mig av en anti-essentialistisk hållning och intresserar mig i första hand för tystnadens funktion. LÄS MER
4. Konsultens roller i IT-baserad verksamhetsutveckling - en ny modell för att förstå hur klientens visioner, idéer och drömmar kan bli verklighet
D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Denna uppsats presenterar en ny modell som belyser konsultens kritiska roller i verksamhetsutveckling. Modellen sammanfattar tre olika perspektiv (det rationella, det sociokulturella och det sociopolitiska) och är menad att öka förståelsen kring konsultens roller i IT-baserad verksamhetsutveckling samt hur dessa kan vara till hjälp för att öka insikten om hur klientens visioner, idéer och drömmar kan konverteras till verklighet. LÄS MER