Sökning: "Jayne Jönsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jayne Jönsson.

  1. 1. Den digitala versionen av “Ingen reklam tack!” - en kvalitativ studie om reklamundvikande och hur användare av annonsblockerare upplever annonser på internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Hjort; Josefina Lundh; [2020]
    Nyckelord :Annonsblockerare; Annonser; Reklam; Kontroll; Påträngande; Integritet; Självstyre; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Den digitala versionen av “Ingen reklam tack!” - en kvalitativ studie om reklamundvikande och hur användare av annonsblockerare upplever annonser på internet Seminariedatum: 2020-01-17 Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sarah Hjort & Josefina Lundh Handledare: Jayne Jönsson Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur annonsblockeranvändares behov av kontroll och fria val påverkar undvikande av reklam på internet. Forskningsfråga: Vilken betydelse har självstyre för annonsblockeraranvändare i relation till deras upplevelse av annonser på internet och val att undvika reklam? Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod där primärdata insamlades i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Sales promotions påverkan på konsumenters köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Rismyhr; Sandra Bodell; Linnea Agorelius; [2020]
    Nyckelord :CRM; Sales Promotion; Customer Behaviour; Loyalty; Overconsumption.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Sales promotions effect on consumer behaviour - a mixed method study examining sales promotions effect on consumer loyalty and its’ contributory to overconsumption Seminar date: 2020-06-03 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Linnea Agorelius, Sandra Bodell & Martin Rismyhr Advisor: Jayne Jönsson Keywords: CRM, sales promotion, customer behaviour, loyalty, overconsumption. Purpose: The purpose of the study has been to examine what kind of effect promotion has on consumers, and whether the effect is big enough to persuade the consumer to purchase something, simply because of promotion. LÄS MER

  3. 3. Exploring the Role of Business Model for Social Entrepreneurship - in the Philippine context -

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jayne Jönsson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Scholarly publications and discussions provide differing views on what Social Entrepreneurship is (or is not) that result to a knowledge gap wherefrom this study’s departure point is drawn. Such gap allows interpretation that the adoption of business model can not be fully disregarded as part and parcel of social entrepreneurship (SE). LÄS MER

  4. 4. CSR and core values viewed from

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jayne Jönsson; [2008]
    Nyckelord :CSR core values; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken.... LÄS MER