Sökning: "Jean Lave"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Jean Lave.

  1. 1. Using Stack Overflow for Professional Learning and Practices at Work

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Maryam Omer; [2023-10-23]
    Nyckelord :Stack Overflow; professional learning; online communities; professional practices;

    Sammanfattning : Purpose: The study aims to investigate how people discuss Stack Overflow in terms of professional learning and how they integrate Stack Overflow into their professional practices at work. Theory: The theories used in this study are Communities of Practice and Socially Situated Learning by Jean Lave and Etienne Wenger. LÄS MER

  2. 2. Vem är en auktoritet? : Hur katalogisatörer inom LIBRIS-samarbetet söker, värderar och använder information

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Axel Andersson; [2023]
    Nyckelord :Library; Information; Information practices; Cataloguing practices; Cooperative cataloguing; Classification; LIBRIS; Communities of practice; Practice theory; Cognitive authority; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This master’s thesis is about cataloguing and information practices. In Sweden, most cataloguing is done in LIBRIS, a national database containing the collections of most public and academic libraries in the country. The people who catalogue books and other types of media in this database work at libraries that span the entire nation. LÄS MER

  3. 3. Using Stack Overflow for Professional Learning and Practices at Work

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Maryam Omer; [2022-11-18]
    Nyckelord :Stack Overflow; professional learning; online communities; professional practices;

    Sammanfattning : Purpose: The study aims to investigate how people discuss Stack Overflow in terms of professional learning and how they integrate Stack Overflow into their professional practices at work. Theory: The theories used in this study are Communities of Practice and Socially Situated Learning by Jean Lave and Etienne Wenger. LÄS MER

  4. 4. Kompetens 2.0 : Förskoleanställdas vägar till informellt lärande på Facebook

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Jan Kjellin; [2020]
    Nyckelord :livslångt lärande; informellt lärande; sociala medier; kompetensutveckling; situerat lärande; PCK; interpersonell textanalys; Facebook; förskola; John Dewey; Jean Lave; Etienne Wenger;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att med avstamp i tanken om det livslånga lärandet, via teorier om situerat lärande, vilka utvecklats av Jean Lave och Etienne Wenger och i kombination med teorier om informellt lärande och lärande gemenskaper, undersöka hur aktivt deltagande i en facebookgrupp för förskoleanställda kan förstås som bidragande till dessas kompetensutveckling. Mina två frågeställningar fokuserar på vilka kategorier av pedagogisk kompetens som väcker störst engagemang samt vilka språkhandlingar deltagarna nyttjar för att skapa förutsättningar för lärande i diskussionerna. LÄS MER

  5. 5. Min musikalske udvikling gennem deltagelse i irske sessions

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Konstnärliga fakulteten i Malmö

    Författare :Troels Vanghøj; [2020]
    Nyckelord :Irish Traditional Music. participatiion in sessions. Groupflow. communities of practice. tradition.; Performing Arts;

    Sammanfattning : This paper is about my own journey inside the irish sessionculture. I am using sawyers theory about group-flow and jean lave/Etienne Wengers theory about communities of practice. I am furthermore using 2 interviews from 2 musicians playing traditional irish music. LÄS MER