Sökning: "Jean baudrillard"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden Jean baudrillard.

  1. 1. Identitet till salu : Träskons resa från vardagsföremål till varumärkt produkt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Lisa Wikander; [2023]
    Nyckelord :footwear; clogs; wooden shoes; pattens; visual semiotics; Jean Baudrillard; Miriam Salzer-Mörling; branding; identity; design; fashion.;

    Sammanfattning : The broad aim of this essay is to examine the different variations of the wooden clog throughout the ages, beginning in the 13th century and moving onward to the present. Geographically speaking,the paper focuses on wooden clogs from western Europe and Sweden especially. LÄS MER

  2. 2. To Be or not to BeReal : En fallstudie av användares identitetskonstruktion på den sociala plattformen BeReal

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Ellen Lundgren; Sally Björn; [2023]
    Nyckelord :BeReal; Identity construction; Authenticity; Social media; Social Network Affordances; Logic of Signification; Jean Baudrillard; BeReal; Identitetskonstruktion; Autenticitet; Sociala medier; Social Network Affordances; Logic of Signification; Jean Baudrillard;

    Sammanfattning : Sociala plattformar är på många sätt integrerat i människors liv. Sedan uppkomsten av de mest vanligt förekommande sociala plattformarna har sättet på vilket människor framställer sig själv genom dessa förändrats. LÄS MER

  3. 3. ”The shrieking of nothing is killing me” : Representations of society of the spectacle and hyperreality in David Bowie’s lyrics

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Mariann Gabrielsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This text explores how the lyrics of David Bowie can be applied as supporting the critique against hyperreality and society of the spectacle, as articulated by Guy Debord and Jean Baudrillard. This is done by focusing on three questions: 1) what elements in Bowie’s lyrics support Debord and Baudrillard, 2) how can these elements function to portray Bowie as primarily a sociologist and secondly an artist, and 3) what are the benefits of using fiction (in this case lyrics) as empirical material? From a theoretical framework building on Debord’s society of the spectacle and Baudrillard’s focus on hyperreality, I will apply a two-folded methodology of sociology through literature and socio-poetics. LÄS MER

  4. 4. But why? A study into why upper secondary school students use ChatGPT : Understanding students’ reasoning through Jean Baudrillard’s theory

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Aliser Bulduk; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Survey; Baudrillard; Hyperreality.;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to better understand the reasons as to why upper secondary school students use ChatGPT, how history teachers are dealing with this technology and how these developments will affect the history subject. This was done via a survey for students at a upper secondary school in Gothenburg, Sweden, and semi-structured interviews with two teachers at the same school. LÄS MER

  5. 5. “jag hade gjort det ifall alla andra gjorde det” : en komparativ intervjustudie om upplevelsen av skolans omklädningsrum

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Leonardo Hiltunen Long; Razmus Vásquez; [2023]
    Nyckelord :physical education; physical education and health; changing room; school; normality; habitus; symbolic capital; social context; nudity; idrott; idrott och hälsa; omklädningsrum; skolan; normalitet; habitus; symboliskt kapital; socialt sammanhang; nakenhet; exponering;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Målet med denna studie var att undersöka hur elever upplever omklädningsrummet och omklädningssituationeni skolan samt vad som påverkar upplevelsen. Syftet med studien var således att problematisera tidigareforskningsresultat kring upplevelsen av omklädningssituationen kopplad till prestation inom ämnet samt attutifrån den förståelse som dessa resultat genererar kunna föreslå åtgärder. LÄS MER