Sökning: "Jeanette Brand"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Jeanette Brand.

  1. 1. Medborgardialog på Facebook : En fallstudie om kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Cecilia Hultin; Jeanette Jansson; Jessica Karlsson; [2018]
    Nyckelord :crisis communication; municipality; social media; crisis; Facebook and inhabitant; Kriskommunikation; kommun; sociala medier; kris; Facebook och invånare;

    Sammanfattning : Krishantering idag har vidgats i och med sociala mediers uppkomst som medför både möjligheter och hot. Möjligheterna som finns är att det är lättare än någonsin att interagera med en stor målgrupp och skapa sömlösa relationer. Å andra sidan skapar det snabb spridning av information vilket kan vara ett hot för en organisation. LÄS MER

  2. 2. You are who you wear? : En kvantitativ studie om varumärkesidentitet och varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Sjöstedt; Jeanette Bohman; [2015]
    Nyckelord :Brand Image; Brand Identity; Brands; Brand Equity; Brand Associations; Brand Personality;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to find out how well companies succeed in trying to convey the identity of their trademarks to the consumers. The study was quantitative with a survey design. A sample of 109 respondents participated. LÄS MER

  3. 3. Exploring the Store with Your Hands

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jeanette Finder; Emelie Levall; [2012]
    Nyckelord :Sensory marketing; Tactile marketing; FMCG; Consumer contamination; Hierarchy of effects model;

    Sammanfattning : Marketers have acknowledged the great importance of touch during consumers' decision-making process. However, no one has ever empirically investigated if this holds true even for products whose material properties are not diagnostic for the product performance, such as packaged FMCG. LÄS MER

  4. 4. "Does that look like a Ford to you?" : Företagsimage i spelfilm och reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Marie Eriksson; Petra Grundström; Jeanette Josefson; [2010]
    Nyckelord :Product placement; Ford; corporate image; motion picture; commercial; communication; Produktplacering; Ford; företagsimage; spelfilm; reklamfilm; kommunikation;

    Sammanfattning : Studies show that product placement is becoming a more and more common method for companies to use when communicating with consumers. The results of this study can’t confirm nor deny that claim, but instead we offered the observation that as a communication method, product placement and TV-commercials are more similar than revealed at first glance. LÄS MER

  5. 5. Den rebelliske aktivisten : En fallstudie av WeAretheSuperlativeConspiracys användning av Weactivists i varumärkesbyggande syfte

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jeanette Adolfsson; Elin Svanblom; [2008]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesbyggande; WeSC; identitet;

    Sammanfattning : This study has a focus on brand building and brand identity. The overall idea of the study is to examine the Swedish clothing company WeAretheSuperlativeConspiracys brand building tactics and activities. WeAretheSuperlativeConspiracys, or WeSC, is a company that produces and sells streetfashion in over 20 countries and has over 1600 distributors. LÄS MER