Sökning: "Jeanette Olsson"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Jeanette Olsson.

  1. 1. Matematikängslan - bryt onda cirklar : Faktorer i det förebyggande arbetet i matematikundervisningen ur ett specialpedagogiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Jeanette Lennartsson; Pernilla Söderqvist Olsson; [2023]
    Nyckelord :Matematikängslan; matematiska prestationer; matematisk lärmiljö; relationer; speciallärare;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract  Lennartsson, J. & Söderqvist Olsson, P. (2023). Matematikängslan – bryt onda cirklar. LÄS MER

  2. 2. Omvandling av industriområde: Ett gestaltningsförslag utifrån ett inkluderingsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Jeanette Olsson; Hanna Altemyr; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. DIFFERENTIERAD LÄS OCH SKRIVINLÄRNING : Ett sätt att möta elevernas olika nivå i år ett

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Jeanette Olsson; [2021]
    Nyckelord :Differentierad undervisning; Individualiserad undervisning; Läsinlärning; Skrivinlärning; Kamratlärande; Kooperativtlärande;

    Sammanfattning : När elever börjar i skolan har de väldigt olika erfarenheter av språket och att läsa och skriva. I skollagen (SFS 2010:800) står det att hänsyn skall tas till elevernas olika behov. Att möta variationerna av elevernas kunskapsnivå vid skolstart blir en utmaning för de undervisande lärarna. LÄS MER

  4. 4. Lek som metod : En kvalitativ intervjustudie om pedagogers synsätt och metoder för barns språkutveckling.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jeanette Karlsson; Linda Olsson Blomkvist; [2017]
    Nyckelord :Lek; lek som metod; barns egen lek och intressen som metod; språkutveckling; samspel för språkutveckling;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur pedagoger beskriver leken som utgångspunkt och metod för barns språkutveckling. Studien är kvalitativ och semistrukturerade intervjuer har genomförts med tio verksamma pedagoger. LÄS MER

  5. 5. En studie om 15 pedagogers agerande i förhållande till barnen ur ett genusperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Jeanette Olsson; Anna Svensson; [2015]
    Nyckelord :Genus; feministiskt poststrukturalistiskt perspektiv; genusnormer; styrning; pedagoger; lek.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER