Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Sentiment Analysis for Talent Attraction

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen; Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Jelena Zec; [2023]
    Nyckelord :NLP; sentiment analysis; BERT; transformers; Business and Economics;

    Sammanfattning : The reputation of a company on employer review platforms can have a significant impact on its ability to attract talented workers. Companies use sentiment analysis to learn how their employer brand is perceived online. LÄS MER

  2. 2. Vem är vi lojala till? Influencers eller varumärken? - En kvantitativ studie om generation X och generation Ys förhållande till lojalitet.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lusiyana Ivanova Dimitrova; Christoffer Idmar; Jelena Vuksa; [2018]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Seller Loyalty; Influencers; Generation X; Generation Y; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this candidate thesis is to provide an explicit knowledge of whether a consumer builds loyalty to a brand or an influencer and investigates whether there are any differences in the degree of loyalty between generation X and generation Y. The authors of this bachelor thesis have conducted a quantitative study with a deductive research based on an objectivist approach. LÄS MER

  3. 3. "Employer Branding i kommunal verksamhet"

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Felix Andersson; Isaksson Daniel; Krunic Jelena; [2015]
    Nyckelord :Employer Branding; Talent Management; Arbetsgivarvarumärke och Kommunikation;

    Sammanfattning : Vilka möjligheter och utmaningar är centrala för kommunal verksamhet i arbetet att skapa ett attraktivt Employer Brand? De största utmaningar som under studiens gång har upptäckts påverka kommunala verksamhetens arbetsgivarvarumärke i negativ riktning, är främst allmänhetens okunskap och de myter som finns om kommuner. För att effektivt kommunicera bör organisationen veta vem som är mottagaren, detta är en utmaning i en verksamhet som innefattar nästa alla demografiska aspekter. LÄS MER

  4. 4. Innovation in Swedish Restaurant Franchises

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jenny Loikkanen; Jekaterina Mazura; Jelena Schrader; [2015]
    Nyckelord :innovation; franchise; franchisee; business format franchising; restaurant industry;

    Sammanfattning : Background – The franchising industry in Sweden has experienced a vast growth in the recent years, and it makes up a significant part of the Swedish economy. The restaurant industry accounts for a large amount of the Swedish franchises. LÄS MER