Sökning: "Jelia Agiden"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jelia Agiden.

  1. 1. What Happens When the Cookies Crumble? : A mixed-method approach to investigate Internet users’ perceptions towards the Cookieless Future

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Anikó Ács; Jelia Agiden; [2023]
    Nyckelord :Third-party Cookies; Consumer Perspective; User Intention; Perception;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate and understand the consumer perspective and intentions toward the prospect of a future without third-party cookies.Design/Methodology/Approach: This thesis utilized a combination of exploratory and confirmatory research design. A mixed-method approach was used for the data collection. LÄS MER

  2. 2. Cookies på gott eller ont : En studie om hur tonåringar upplever att deras köpbeteende påverkas av digital one-to-one marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jelia Agiden; Ellen Colliander; [2020]
    Nyckelord :One-to-one marketing; Personalised marketing; Cookies; Social media; Teenagers; Personaliserad marknadsföring; One-to-one marknadsföring; Cookies; Sociala medier; Tonåringar;

    Sammanfattning : I och med teknologins framfart har digital marknadsföring blivit ett av de vanligaste sätten för marknadsförare att nå sin publik. Med denna digitala utveckling ökar också möjligheterna för marknadsföringen. Något som för 25 år sedan bara var en dröm är idag en mycket aktuell verklighet -nämligen digital one-to-one marknadsföring. LÄS MER