Sökning: "Jennie Dahlqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jennie Dahlqvist.

  1. 1. Framgångsrika kvinnors kommunikativa strategier : En kvalitativ intervjustudie om kommunikativa strategier vid interpersonell kommunikation mellan högt uppsatta kvinnor och deras manliga kollegor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Nilsson Hanna; Dahlqvist Jennie; [2015]
    Nyckelord :Communication studies; strategic communication; female managers at male-dominated companies; leadership style; woman’s leadership; gender; sex differences; sensemaking; dialogue; management of meaning; kommunikation; social construction.;

    Sammanfattning : Women are being elevated into more leadership roles in society - roles that have long been primarly held by men. Women are also rising within male-dominated professions, and recent studies indicate that more women are being placed in key management positions. LÄS MER

  2. 2. Sex, a one mans show : Perceptions and experience of sexuality, contraceptives, unwanted pregnancy and unsafe abortion among young people in Kisumu, Kenya – A qualitative study

    Master-uppsats, Omvårdnad

    Författare :Jennie Nordensved; Jessica Dahlqvist; [2011]
    Nyckelord :young people; perception contraceptive; gender based power; unsafe abortion; Kenya;

    Sammanfattning : This study aimed to explore perceptions and experiences concerning sexuality, contraceptives, unwanted pregnancy and unsafe abortion among young people in Kisumu, Kenya. The design of the study was inductive with a qualitative approach using personal in-depth interviews. LÄS MER

  3. 3. Ungdomars konsumtionsval

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Lööf; Jennie Gustavsson; Anna Dahlqvist; [2006]
    Nyckelord :”tweens”; ungdomar 18-22år ; påverkan; märkeslojalitet; marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att ta reda på hur ”tweens” (barn i åldern 8-12 år) samt ungdomar i åldern 18-22 år väljer sina varor och vad det är som faktiskt påverkar deras val. Syftet är även att jämföra de båda målgrupperna för att kunna se vilka skillnaderna är. LÄS MER