Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Transdisciplinärt lärande med och genom estetiska uttrycksformer Ett utvecklingsarbete om att använda sig av estetiska uttrycksformer i undervisning av andra ämnesområden i förskolan Namn Lena

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Lena Jonsson; Jennie Johansson; [2024-02-29]
    Nyckelord :lärandeobjekt; pedagoger; estetiska uttrycksformer; transdisciplinärt lärande; utvecklingsarbete; aktionsforskning; förskola;

    Sammanfattning : I denna studie har vi undersökt pedagogers medvetenhet och kompetens kring estetiska uttrycksformer i ett transdisciplinärt lärande. Detta innebär att använda sig av till exempel dans, musik, drama och bild som en metod för att undervisa i andra ämnen. LÄS MER

  2. 2. Beyond the logo: the role of branding in B2B services : A case study on the perceptions of the influence of branding in the purchase of recruitment services

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Simone Johansson; Alva Thiel; Jennie Wallin; [2023]
    Nyckelord :B2B buying behaviour; Branding; Service industry; Service branding;

    Sammanfattning : Background: In the last decade, digitalisation and globalisation have intensified competition and customer power, making price and quality minimum requirements rather than differentiators. As a result, branding has become crucial in the B2B context for creating competitive advantage and customer loyalty. LÄS MER

  3. 3. Värdet av ett medvetet förhållningssätt : Med fokus på ett specialpedagogiskt förhållningssätt i mötet med barn som upplevs ha ett normbrytande beteende.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Angelica Selman; Jennie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Förhållningsätt; förskolan; förskollärare; normbrytande beteende; specialpedagog och specialpedagogiskt förhållningssätt.;

    Sammanfattning : Föreliggande studie beskriver de barn som upplevs ha ett normbrytande beteende i förskolan och som bemöts av uppfattningen och strävan från pedagogerna att barnets beteende bör förändras (Ohlsson, 2022). Enligt Lutz (2021) är pedagogernas förhållningssätt helt avgörande, där ett gott bemötande många gånger ökar barnens chanser att lyckas. LÄS MER

  4. 4. Vem tröstar de äldre som lider av ensamhet och psykisk ohälsa? : En kvalitativ studie om hur omvårdnadspersonal ser på behovet av äldrekuratorer inom kommunal äldreomsorg.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Hanna Johansson; Jennie Prüss; [2022]
    Nyckelord :Elder; loneliness; mental illnes; eldercounselor; profession; counselorprofession; caregivers; home care; Äldre; ensamhet; psykisk ohälsa; äldrekurator; profession; kuratorsprofession; omvårdnadspersonal; omsorgspersonal; hemtjänst;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine how care professionals experienced the need of an elder counselor in communal geriatric care. The ambition was to discover how the caregivers viewed the need of an elder counselor to identify and antagonize the suffering from mental illness and loneliness against older people and to reach a greater understanding of what they experience is the opportunities and difficulties with the eldercounselor. LÄS MER

  5. 5. “Socialtjänsten är rävar...” : Föreställningar om socialtjänsten och föräldraskap på anonyma forum

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för socialt arbete - CESAR

    Författare :Jennie Johansson; Julia Boivie; [2022]
    Nyckelord :Social work; Parenthood; Discourse analysis; Digital community; Socialt arbete; Socialtjänsten; Föräldraskap; Diskursanalys; Diskussionsforum;

    Sammanfattning : Socialtjänstens arbete med barn och unga går ut på att ge barn och deras familjer stöd och hjälp då det uppstår problematik i deras livssituation. Arbetet ska i så stor utsträckning som möjligt ske på frivillig väg och framför allt sätta barnets bästa i första hand. LÄS MER