Sökning: "Jennie Näslund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jennie Näslund.

  1. 1. A case study of how innovative companies manage and balance continuous innovation and continuous improvement in Sweden

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Jennie Näslund; [2016]
    Nyckelord :Total Quality Management; continuous improvement; continuous innovation; innovation management and company culture;

    Sammanfattning : Background and problem Previously, management has focused on cost, lead time reduction and quality improvement for competiveness in the market. However, most researchers agree that in today´s highly competitive business environment quality is a necessity but not sufficient. LÄS MER

  2. 2. Spontant bildskapande för tvååringar i förskolan : Hur tänker förskollärare kring variation av material och tillgängligheten barnen har till materialet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Jennie Näslund; Caroline Stattin; [2015]
    Nyckelord :fri lek; definition av bildskapande; tillgång till material;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att få kunskap om förskollärares uppfattningar om tvååringars möjligheter att skapa spontant i förskolan, med fokus på bildskapande. Studiens frågeställningar var hur förskollärare ser på bildskapande i förskolan, hur de resonerade kring tid för spontant skapande som de yngre barnen har, samt hur de beskrev tillgänglighet och variation i material som tvååringarna erbjuds i sitt spontana bildskapande. LÄS MER

  3. 3. Sångens roll i förskolan : En studie i hur förskollärare på småbarns- resp. storbarnsavdelningar använder sång som undervisningsmetod.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Jennie Näslund; Carina Larsson; [2013]
    Nyckelord :undervisning; förskola; förskollärare; intervju; sång;

    Sammanfattning : Examensarbetets syfte var att belysa förskollärares användning samt motiv för val av sånger i sin undervisning ur ett pragmatiskt perspektiv. Utifrån syftet tog vi reda på vilka typer av sånger förskollärare valde att sjunga i sin undervisning samt motiven bakom valet. LÄS MER