Sökning: "Jennie Olsson"
Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden Jennie Olsson.
21. Overall : Produktutveckling inom barnkonfektion
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Barnoveraller är ett specifikt område inom klädesbranschen. Det ligger lång produktutveckling bakom, som har pågår under ett flertal år, vilket har förbättrat slutprodukten vad det gäller material, beläggningar och sömnadstyper. LÄS MER
22. Sjuksköterskans upplevelser av att vårda patienter i livets slutskede och deras närstående
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för hälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie var att beskriva sjuksköterskans upplevelser av att vårda vuxna patienter i livets slutskede och deras närstående, hur sjuksköterskan påverkas i dessa situationer samt hur sjuksköterskan hanterar detta. Författarna ville också undersöka vilket stöd sjuksköterskan får i dessa situationer. LÄS MER
23. Delaktighet i sociala medier: Om ”gillare” på Facebook och exemplet Rättviseförmedlingen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker delaktighet i sociala medier. Detta görs genom kvalitativa intervjuer med medlemmar på en Facebooksida om deras upplevelser och perspektiv på delaktighet och sociala nätverk. LÄS MER
24. Conduct of conduct ... Makt och konstruktion av självreglerande subjekt genom skolans skriftliga omdömen
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syfte: Sedan 2008 skall alla elever i svensk grundskola få ett skriftligt omdöme över sina kunskaper i de ämnen de läser. Omdömena skall ligga till grund för utvecklingssamtal och formulerandet av en individuell utvecklingsplan. Att skriva dessa omdömen blir en uppgift som gäller större delen av den svenska lärarkåren. LÄS MER
25. Pojkars och flickors talutrymme under samlingssituationer i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur två pedagoger på två olika förskolor arbetade med att ge pojkar och flickor förutsättningar att uttrycka sig verbalt i samlingssituationer, ur ett jämställdhets- och genusperspektiv. Studien fokuserade på pedagogers bemötande ur två olika perspektiv, om det fanns det strategier för att stötta pojkars och flickors talutrymme samt hur pedagogerna använde strategierna i samlingssituationerna på förskolan. LÄS MER