Sökning: "Jennie Söderberg"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Jennie Söderberg.

  1. 1. Kundfokus inom livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Jasmine Hanna Carew; Zekarias Ghebregiorgis; Victor Söderberg; [2014]
    Nyckelord :Financial Management; Value Creation; Customer Focus; Competitiveness; Food Industry; Value Chain; Value Chain Management; Shared Value and Value Chain Analysis; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Abstract Title: Customer focus in the food industry - internal customer-oriented processes through a Value Chain perspective. Authors: Jasmine Carew, Zekarias Ghebregiorgis and Victor Söderberg Supervisor: Jennie Blomqvist and Katrin Franander Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology Course: Bachelor’s thesis in Business Administration, 15 credits Key words: Financial Management, Value Creation, Customer Focus, Competitiveness, Food Industry, Value Chain, Value Chain Management, Shared Value and Value Chain Analysis Purpose: The purpose of this paper is to identify customer-oriented value creative activities in the food-industry with the help of Value Chain. LÄS MER

  2. 2. Betesdjur på kyrkogården

    Kandidat-uppsats, SLU/Landscape Management, Design, and Construction (until 121231)

    Författare :Jennie Söderberg; [2012]
    Nyckelord :betesdjur; kyrkogård; reservytor; skötsel; betesmark;

    Sammanfattning : Dagens kyrkogårdar har ofta reservmarker som inte används till något. De sköts på olika sätt, generellt används någon slags maskin. För att minska miljöpåverkan och maskinanvändningen kan betesdjur vara aktuella som ersättning. LÄS MER

  3. 3. Kombination av egna och etablerade varumärken : Ett företags liv eller död?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Jennie Adolfsson; Jenny Söderberg; [2012]
    Nyckelord :beteenden; kommunikation; sortiment; mode; identitet; profil; image; attitudes; behaviors; communication; brand; fashion; identity; profile; image; attityder; målgrupp; varumärken;

    Sammanfattning : Konkurrensen i klädbranschen växer och blir allt intensivare. Det krävs idag mer från ett företag för att kunna skilja sig från mängden. LÄS MER

  4. 4. Södras finansieringsmodell : en undersökning av medlemmars benägenhet att handla medemissionsinsatser

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Viktor Danielsson; Jennie Söderberg; [2012]
    Nyckelord :emissionsinsatser; handel; egenskaper; medlemmar; kunskap; kooperativ;

    Sammanfattning : En kooperativ förening ägs och nyttjas av sina medlemmar. För medlemmarna finns detmånga fördelar med att ingå i ett kooperativ, men i takt med att organisationen växer uppstårofta problem. LÄS MER

  5. 5. Alternativa distributionskanaler för mjölkprodukter : fördelar, problem och strategier : en studie ur producentens perspektiv

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sofia Eriksson ; Tina Olsson; Jennie Söderberg; [2010]
    Nyckelord :alternativa distributionskanaler; mjölkproducenter; mjölkprodukter; distributionsstrategier; distributionsstruktur; mervärde; varumärke; nätverk;

    Sammanfattning : Mjölkproduktion är viktigt för svenskt jordbruk. Sektorn står för sammanlagt en femtedel av jordbrukets produktionsvärde. Trenden bland mjölkproducenterna går mot att de med små besättningar avvecklar sin verksamhet medan de stora växer. LÄS MER