Sökning: "Jennie Stark"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Jennie Stark.

  1. 1. Identifiering av målgrupper för kundanpassad fakturahantering : En fallstudie inom fakturaservice

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Jennie Persson; [2023]
    Nyckelord :payment; invoice; error outcome; quality development; target groups; lead time; process; exchange; betalning; faktura; felutfall; kvalitetsutveckling; målgrupper; ledtid; process; utbyte;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på ett företag inom fakturaservice. För att arbeta proaktivt med förbättring av fakturaprocessen har syftet med studien varit att undersöka om det fanns något samband mellan olika målgrupper av slutkunder och utebliven betalning inom ett visst kundsegment. LÄS MER

  2. 2. När livet på ett ögonblick förändras : Anhörigas upplevelse av traumatiskt dödsfall

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Annica Carlsson; Jennie Karlsson; [2023]
    Nyckelord :anhörig; traumatisk död; upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: När livet på ett ögonblick förändras genom ett oförutsett traumatiskt dödsfall rubbas de anhörigas grundläggande trygghet och tillvaro och livet ställs på sin spets. Den oförutsedda händelsen innebär en stark känslomässig påverkan vilken för de anhöriga kan vara svår att hantera. LÄS MER

  3. 3. ”Kvinnokroppen. Så stark och livskraftig, samtidigt så väldigt omdebatterad” En kvalitativ diskursanalys av marknadsföring genom ett postfeministiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jennie Hansen Römer; Therese Clausson; [2023]
    Nyckelord :postfeminism; diskursanalys; varufeminism; digital marknadsföring; femvertising; varumärkesaktivism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa diskursanalys är att studera hur feministiska diskurser framträder i porträtteringen av kvinnor i västerländsk reklam. Studien syftar till att bidra med kunskap om hur feministiska diskurser påverkar digital marknadsföring samt att bidra med kunskap till forskningsområdet varufeminism och varumärkesaktivism. LÄS MER

  4. 4. Att vara kvinna i en mansdominerad bransch : En intervjustudie om kvinnliga sjömäns upplevelser av kulturell exkludering

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Jennie Norén; Karin O'Mahony; [2020]
    Nyckelord :Kvinnliga sjömän; Organisationskultur; Genus; Könsstrukturer; Kulturell exkludering; Lätta ankar; Me too;

    Sammanfattning : Sjömansyrket har länge varit mansdominerat och det ter det sig därför intressant att undersöka de kvinnliga sjömännens subjektiva erfarenheter av att vara minoritet. Studiens syfte är att undersöka kulturell exkludering av kvinnor som minoritet i en mansdominerad bransch. LÄS MER

  5. 5. Köp inte grisen i (IT) säcken

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Jennie Sandell; [2019]
    Nyckelord :UX; beställningsprocess; it-bolag; it-projekt; agilt arbetssätt;

    Sammanfattning : IT-branschen är en bransch på stark frammarsch och digitaliseringen skapar ett ändrat kundbeteende, vilket påverkar företagens verksamhet och IT-investeringar kan bli nödvändiga. Av många IT-projekt som startas är det få som uppfattas som lyckade. LÄS MER