Sökning: "Jennifer Claesson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Jennifer Claesson.

  1. 1. Sjuksköterskans upplevelse av att möta barn som anhörig till sin egen förälder inom palliativ vård : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Anette Claesson; Jennifer Mendoza; [2020]
    Nyckelord :sjuksköterskans upplevelse; barn som anhörig; palliativ vård;

    Sammanfattning : Sjuksköterskor som arbetar inom den palliativa vården kommer ständigt i kontakt med anhöriga och även anhöriga barn. Barn som är anhörig till en svårt sjuk förälder är ofta i stort behov av att bli inkluderade i vad som händer och få åldersadekvat stöd utifrån sin ålder och mognad. LÄS MER

  2. 2. Generation Z och deras framtida arbetsplatsEn kvantitativ undersökning på universitetsstudenter i svenska generation Z

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Janice Choquesillo Diaz; Henrik Claesson; Jennifer Larsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Google Ads: Understanding millennials' search behavior on mobile devices

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jennifer Claesson; Henrik Gedda; [2018]
    Nyckelord :Marketing Communication; Search Engine Marketing; Sponsored Search Results; Organic Search Results; Attitudes;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to understand millennials search behavior on mobile devices. Research Questions: How do millennials value organic and sponsored search results on mobile devices? What are the Web advertising variables that affect millennials attitudes towards sponsored search ads on mobile devices? Methodology: Data was collected from 103 Swedish millennials through an experiment and survey. LÄS MER

  4. 4. Service Recovery Paradox: A quantitative research concerning customer post-recovery satisfaction in the service sector

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jennifer Claesson; Nina Dijnér; [2017]
    Nyckelord :customer satisfaction; service failure; service recovery; service recovery paradox;

    Sammanfattning : The phenomena when customers perceive a service as better after a failure and the following recovery process has occurred is called service recovery paradox. In the case of the paradox, customers are more satisfied post-recovery in comparison to if the failure would not have occurred. LÄS MER

  5. 5. Logopediskt omhändertagande av patienter med ALS : En enkätstudie med svenska logopeder

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Jennifer Claesson; Ida Öhman; [2016]
    Nyckelord :ALS; logopediskt omhändertagande; vårdprogram;

    Sammanfattning : Amyotrophic lateral sclerosis (ALS) is a progressively neurodegenerative motor neuron disease. ALS is chiefly characterised by atrophy and weakness of muscles, dysarthria and dysphagia being the foremost domains relevant to speech and language pathologists. LÄS MER