Sökning: "Jennifer Webb"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jennifer Webb.

  1. 1. Time is of the essence : A study on the use of CLIL approaches to find time for EFL in Swedish Primary School years 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Engelska

    Författare :Jennifer Webb; [2021]
    Nyckelord :content and language integrated learning; English as a foreign language; primary school years 1-3; time allocation; educational policy; Swedish context;

    Sammanfattning : Denmark and Norway have more explicit syllabuses for English as a Foreign Language and more time allocated to EFL than Sweden. If measures have been taken to improve the syllabus and to increase time for EFL in these countries, do these measures need to be taken in Sweden too? This study aims to explore time allocation and the use of Content and Language Integrated Learning approaches in the primary school years 1-3 in Sweden. LÄS MER

  2. 2. The Entrepreneurial Orientation of Nonprofits : A Case Study on Swedish Sport Associations

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, ESOL (Entrepreneurship, Strategy, Organization, Leadership)

    Författare :Jennifer Apell Karlsson; Linnea Wiberg; [2017]
    Nyckelord :Entrepreneurial Orientation; Corporate Entrepreneurship; Nonprofits; Sports Associations;

    Sammanfattning : The model of Entrepreneurial Orientation has frequently been used as a way to analyze the entrepreneurial behavior of organizations. Although the model has been adopted across different context, it has rarely been adapted to these: One such context is nonprofits. LÄS MER

  3. 3. Turistföretags marknadsföring online : Har sociala nätverk förvandlats till kundsegment?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Victoria Båveryd; Charlotta Grimfors; Jennifer Speich; [2016]
    Nyckelord :Share; Like; Hashtag; Campaigns; Marketing strategy; Social currency; Tag; Tourism companies; Viral Marketing; Web 2.0; Word-of-mouth; Dela; Gilla; Hashtagga; Kampanjer; Marknadsföringsstrategi; Social valuta; Tagga; Turistföretag; Viral marknadsföring; Webb 2.0; Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att kartlägga hur nio svenska turistföretag ser på sociala mediers och konsumentens roll inom marknadsföring online. Vidare vill uppsatsförfattarna analysera potentiella effekter av virala marknadsföringskampanjer. Detta utifrån fyra teoretiska ramverk: webb 2.0, word-of-mouth, viral marknadsföring samt social valuta. LÄS MER

  4. 4. Stöd till närstående efter en persons självmord : 66 närståendes erfarenheter & reflektioner

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Jennifer Jacobsson; Ingeborg Haraldsson; [2014]
    Nyckelord :suicide; självmord; stöd; anhöriga;

    Sammanfattning : Självmord är en av de vanligaste dödsorsakerna i Sverige. Personer som begått självmord lämnar efter sig närstående med en stor sorg. Syftet med studien var att undersöka huruvida närstående till personer som begått självmord får det stöd som de önskar. LÄS MER