Sökning: "Jennifer larsson"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden Jennifer larsson.
1. Barns handlingserbjudande i inomhusmiljön : En kvalitativ studie om hur barns självständighet främjas i förskolans inomhusmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka och analysera hur uppbyggnaden av förskolans fysiskainomhusmiljö kan bidra till olika handlingserbjudanden för barnen. I denna kvalitativastudie använder vi oss av observationer som metod. LÄS MER
2. "Man tänker ju inte - nu ska jag använda flöde" : En studie om kommunikation av kroppslig kunskap bland gymnasieelever på estetiska programmet inriktning dans
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : Abstrakt En danselev på gymnasiet ska efter tre års studier ha utvecklat ett dansspråk och kunna kommunicera sitt kroppsliga lärande. Det är en kunskap som kräver både tid och erfarenhet för att utveckla. LÄS MER
3. Trust and Knowledge Sharing in Hybrid Project Teams
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : The COVID-19 pandemic resulted in a rapid and significant change in the work settings of many organizations. Today, many businesses have adopted a hybrid way of working as opposed to returning to the traditional way. Due to this topic being relatively new, there is little research done within the area. LÄS MER
4. The Perception of Femwashing - A qualitative study of how women perceive femwashing
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Women and men are commonly seen in advertising and are frequently used to exaggerate products and encourage consumption. Studies show that such advertisements could include sexual objectification, unrealistic stereotypes, and unrealistic views of specifically women. LÄS MER
5. Marketing Sense of Place : recruiting people to Resele
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : This Bachelor’s thesis in rural development aims to examine the relationship between place identity and place marketing in a place prized for its efforts to attract new comers. The material has been collected through print and web-based marketing materials, observations in the village and group interviews with active members of the community. LÄS MER