Sökning: "Jennische"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Jennische.
1. Vad tycker Mario om bibliotek? : Onlinespelares användning och uppfattning av bibliotek
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The aim of this thesis is to fill a knowledge gap regarding how online players use libraries, their attitude towards libraries and what they want out of future libraries. We see it as a problem that the library world of today does not have much knowledge about an audience that is so prevalent in society. LÄS MER
2. The Iconicity and Learnability of Blissymbols : A Study of the Interpretations of Blissymbols by Kenyan Children with diverse Language Backgrounds
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för klinisk och experimentell medicin; Linköpings universitet/HälsouniversitetetSammanfattning : There have been few studies conducted on how children from other than Western populations perceive and learn different graphic symbol sets or systems, especially on how children from poverty contexts learn graphic alternative and augmentative communication (AAC) symbols. Multicultural research is necessary in order to advance and to ensure the quality of the service of AAC for culturally and linguistically diverse AAC users. LÄS MER
3. Normering av SVenskt Artikulations- och NasalitetsTEst, SVANTE - Talet hos sjuåriga barn
Kandidat-uppsats, Logopedi; HälsouniversitetetSammanfattning : SVenskt Artikulations- och NasalitetsTEst (SVANTE) är ett taltest som är särskilt anpassat för bedömning av talavvikelser till följd av strukturella och/eller funktionella avvikelser i munhåla och svalg. Behov fanns av att utöka befintliga normdata för testet SVANTE vilket motiverade föreliggande studie där normdata från ytterligare 30 barn i åldersgruppen sju år (6;6–7;3) med typisk utveckling samlades in. LÄS MER
4. Fattar du vad de säger? : En begriplighetsanalytisk jämförelse mellan Ekot och P3 Nyheter
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : In this study we compare Ekot with P3 Nyheter with a comprehension analytical perspective. The more traditional radio news program Ekot differs from the younger P3 Nyheter in a lot of aspects. One of them is that P3 Nyheter’s primary target group is young people between the ages of 20 to 34. LÄS MER
5. H&M och COS – House of Brands eller Branded House
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Utifrån varumärkesteorier undersöka vilka konsekvenser H&M´s beslut att lansera sitt nya varumärke COS som ett fristående varumärke utan någon synlig koppling till H&M har haft på konsumenternas uppfattning om varumärkena. Vi dragit slutsatsen att konsumenterna påverkas positivt av H&M´s val att övergå till ett House of Brands och lansera COS som ett fristående varumärke. LÄS MER