Sökning: "Jenny Bergström"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Jenny Bergström.
1. Genesis 38: Tamars berättelse, i en mansdominerad värld.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskapSammanfattning : Is it possible that Genesis 38 is a story about an ancient woman? And should Genesis 38 be called The Story of Tamar? Numerous signals in Gen 38 point to Tamar being the main character of the story. Nevertheless, throughout history, the story has been said to be about Judah and his transformation from a mean and selfish character in Gen 37 to a caring and selfless one in Gen 43:8–10. LÄS MER
2. Ledares upplevelser om att främja kollektivt lärande i praktiken : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka ledares upplevelser kring möjligheter att skapa förutsättningar för ett kollektivt lärande och hur de arbetar i praktiken, utifrån frågeställningar om kommunikationens, reflektionens och inkluderingens möjligheter och utmaningar. Studien genomfördes med hjälp av kvalitativa semistrukturerade intervjuer med totalt åtta ledare från olika organisationer och analyserades genom en tematisk analys. LÄS MER
3. Josef - död och uppstånden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskapSammanfattning : Can the story of Joseph be read as a death and resurrection story? In Genesis 37:12 – 35, there is a vast amount of words, environments, and occurrences, which suggests that deadly horrors await. From the beginning to the end, of this thesis elected episodes, 32 death motifs can be argued for, cistern, Sheol, murderous assault, balsamic goods and being sold as a slave, to mention a few. LÄS MER
4. Tillgänglig lärmiljö för grundsärskolans elever placerade i grundskolan : En intervjustudie om pedagogers olika uppfattningar om tillgänglig lärmiljö för grundsärskolans placerade elever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Abstract The purpose with this study is to illustrate how six teachers precieves learning environment for pupils with intellectual disabilities who are placed in elementary school. The study take stand from four questions; What are these six teachers opinions about learning environment for pupils with intellectual disabilities? What methods are used to respond to the needs of the pupils with intellectual disabilities? What are the teachers opinions about inclusion? On what basis are inclusion possible for pupils with intellectual disabilities? The study is a qualitative study, based on six interviews with semi structure; Five interviews with teachers, who have experiences of pupils with intellectual disabilities, who are placed in elementary school. LÄS MER
5. "Redovisning... hjärtat dunkar nästan sönder" : en intervjustudie om talängsliga elever och muntliga presentationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : Oral communication has a central function in society. School has therefore a central role to develop students' public speaking. LÄS MER