Sökning: "Jenny Björsne"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jenny Björsne.

  1. 1. Hur uppfattas image i olika kulturer?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Björsne; Kristina Hagberg; Cecilia Holmberg; Miryam Bäckström; [2002]
    Nyckelord :Image; Kultur; Konsumentens köpbeteende; BabyBjörn; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur uppfattas image i olika kulturer? Problemformulering: Det första steget i vår problemundersökning är att studera vilken image BabyBjörn vill föra ut på de olika nationella marknaderna och vilka tankar som ligger bakom den eller de images man för ut. Därefter ställs följande frågeställning: Hur inverkar kultur på image och uppfattas imagen olika i den svenska respektive franska kulturen? Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera hur ett företags image kan te sig på en internationell marknad samt att se hur köpbeteendet skiljer sig två länder emellan. LÄS MER

  2. 2. Kannibalism av varumärken inom multibrandföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Björsne; Cecilia Holmberg; Kristina Hagberg; [2002]
    Nyckelord :Kannibalism; Unilever; Multibrandföretag; Produktattribut; Multibranding; Varumärket; Positionering; Konsumentens val.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Vårt problemområde rör sig kring att studera fenomenet kannibalism i syfte till att beskriva de skepnader fenomenet tar i vår fallstudie. Vidare diskuteras konsekvenser av kannibalism samt metoder för att eventuellt undvika kannibalism. Följande frågeställningar är ställda: 1. LÄS MER