Sökning: "Jenny Ericsson"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden Jenny Ericsson.
16. Att leva med demens i ett tidigt skede : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : I takt med att andelen äldre i befolkningen blir allt fler, ökar även antalet personer med demens. För att omvårdnaden för dessa personer skall kunna utvecklas krävs en ökad kunskap och en djupare förståelse för hur det är att leva med denna sjukdom. LÄS MER
17. Language-specific quality issues in a real world localization process
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This study was made at the localization section at Sony Ericsson Mobile Communications and investigates the part of a localization process where language issues are handled. The purpose of the thesis is to investigate which main factors influence the language quality in a real world localization of a mobile phone. LÄS MER
18. Mars och Venus i cyberspace : genusmönster i bloggen
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The purpose of this thesis is to find out if people have changed the way in which they write since the introduction of the internet. Men and women have been writing books, articles, letters, diaries and different types of literature for centuries. LÄS MER
19. Flygbranschanalys : En fallstudie av fem flygbolag
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Flyget är ett viktigt transportmedel i vårt utvecklade samhälle och det används i många olika sammanhang, men de vanligaste sammanhangen som man kanske först kommer att tänka på är flyget som transportmedel för privatresenärer eller affärsresenärer. Globaliseringen har resulterat i att människor har fått ett ökat behov av att resa och detta har medfört att flygbranschen spelar en större roll idag än tidigare. LÄS MER
20. Co-branding ur ett konsumentperspektiv : En fallstudie av företaget Sony Ericsson
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur konsumenterna uppfattar varumärkesutvidgningen. Studien har haft fokus på ett fallföretag, Sony Ericsson samt de varumärken (Walkman och Cyber-shot från Sony) som de använder på deras produkter. LÄS MER