Sökning: "Jenny Holmberg"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Jenny Holmberg.

  1. 11. Innovationers roll i turismutvecklingen : Vilka innovationsdimensioner påverkar turismutveckling?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Jenny Gustafsson; Madelen Holmberg; [2009]
    Nyckelord :Innovationer; Turismutveckling; Kalmar län;

    Sammanfattning :   Innovationer kan beskrivas på många olika sätt. Inom vetenskapen är det ett begrepp som är väl diskuterat, men någon exakt och direkt definition finns inte. Däremot är de flesta vetenskapsmän och även turismaktörerna i Kalmarregionen överrens om att det handlar om någonting nytt. LÄS MER

  2. 12. Rösthälsa på callcenter : röstbesvär och riskfatorer rapporterade av anställda på två arbetsplater

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Logopedi

    Författare :Jenny Holmberg; Monica Westberg; [2003]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Många arbetar idag i yrken där den egna rösten är det främsta arbetsredskapet. Ett yrke som blivit allt vanligare och som förutsätter en fungerande och hållbar röst är callcenterarbetet. Förutom långa perioder med röstanvändande finns även andra faktorer som kan belasta rösten. LÄS MER

  3. 13. Hur uppfattas image i olika kulturer?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Björsne; Kristina Hagberg; Cecilia Holmberg; Miryam Bäckström; [2002]
    Nyckelord :Image; Kultur; Konsumentens köpbeteende; BabyBjörn; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur uppfattas image i olika kulturer? Problemformulering: Det första steget i vår problemundersökning är att studera vilken image BabyBjörn vill föra ut på de olika nationella marknaderna och vilka tankar som ligger bakom den eller de images man för ut. Därefter ställs följande frågeställning: Hur inverkar kultur på image och uppfattas imagen olika i den svenska respektive franska kulturen? Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera hur ett företags image kan te sig på en internationell marknad samt att se hur köpbeteendet skiljer sig två länder emellan. LÄS MER

  4. 14. Kannibalism av varumärken inom multibrandföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Björsne; Cecilia Holmberg; Kristina Hagberg; [2002]
    Nyckelord :Kannibalism; Unilever; Multibrandföretag; Produktattribut; Multibranding; Varumärket; Positionering; Konsumentens val.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Vårt problemområde rör sig kring att studera fenomenet kannibalism i syfte till att beskriva de skepnader fenomenet tar i vår fallstudie. Vidare diskuteras konsekvenser av kannibalism samt metoder för att eventuellt undvika kannibalism. Följande frågeställningar är ställda: 1. LÄS MER