Sökning: "Jenny Ljung"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Jenny Ljung.
1. Problemskapande situationer i skolan - problem för vem? : En studie av pedagogers tolkningar av begreppet inkludering samt problemskapande beteende.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Denna studie handlar om skolors förutsättningar att inkludera alla elever i skolan. Inkludering är ett ämne som för närvarande är mycket relevant i det svenska utbildningssystemet. Skolan är ansvarig för att ge alla elever rätt till en likvärdig utbildning. LÄS MER
2. Träna och förstå, brist och olikhet - synsätt på matematik och specialpedagogik i åtgärdsprogram
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : I svensk grundskola hade innevarande läsår 51400 elever ett åtgärdsprogram. Med tanke på mängden text som skolan producerar om en elev genom skolåren är det av vikt att reflektera över vad som skrivs. LÄS MER
3. Internet of Things : Uppkopplade sensorer med Raspberry Pi
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : I detta projekt, som gjorts på uppdrag av IoT Sverige, har en produkt skapats åt derasDemorum för att visa hur Internet of Things fungerar och vad man kan använda dettill. Rapporten beskriver hur arbetet har utformats fram till den färdiga produktensom, utifrån deras önskemål, består av en koldioxid- och en rörelsesensor koppladetill en enkortsdator. LÄS MER
4. Båtshake
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/MaskinkonstruktionSammanfattning : Rapporten behandlar det kandidatarbete som fem studenter blev tilldelade våren år 2014. Målet med arbetet innefattar utveckling och framtagning av en produkt som underlättar förtöjning av båtar vid exempelvis bojar och bryggor. LÄS MER
5. Text och meningsskapande : Analys av meningsskapandet i mötet mellan elev och lärobokstext i fysik
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Detta examensarbete syftade till att studera meningsskapandet i mötet mellan elever i skolår nio och en text ur deras lärobok i fysik. Arbetet utgick från ett pragmatiskt perspektiv och prövade praktisk epistemologisk analys, PEA, för att angripa den meningsskapande processen i detta möte. LÄS MER