Sökning: "Jenny Månsson"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Jenny Månsson.

  1. 1. Getting Fit From The Living Room : A qualitative study on how the digitalization of fitness services have impacted the customer experience

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jenny Månsson; [2021]
    Nyckelord :Customer experience; Customer journey; Touchpoints. Digitalization; Fitness industry; Fitness services.;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to get insights in how the digitalization of fitness services has affected the customer experience, this with a focus on fitness services such as dance classes and PT-sessions online.  Theoretical background The theory has its foundation in both the customer journey where different touchpoints are perceived and the factors affecting the customer experience. LÄS MER

  2. 2. Appraise Stress with Kindness: An Exploration of Predictors to Perceived Stress in White-collar Workers

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Zelda Jägryd; Jenny Månsson; Hedvig Ödahl; [2020]
    Nyckelord :perceived stress; identity threat; fear of negative evaluation; self-compassion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Många individer upplever höga stressnivåer på arbetsplatsen. Denna uppsats avser att utforska sambandet mellan olika aspekter som påverkar arbetsrelaterad stress i organisationer. Studien undersöker sambandet mellan fem individuella variabler: identitetshot, rädsla för negativ evaluering, självmedkänsla, arbetsposition och genus. LÄS MER

  3. 3. Drömmen om den turistfria stranden : En kvalitativ studie om marknadsföringsetiska ställningstaganden hos svenska resebolag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kinga Bajko; Jenny Månsson; Karen Rojas; [2020]
    Nyckelord :Marketing; CSR; Travel agencies; Sustainable tourism; ethical dilemmas; Marknadsföring; CSR; Resebolag; Hållbar turism; Etiska dilemman;

    Sammanfattning : Abstrakt Studiens syfte Syftet med denna studie är att jämföra hur marknadsföringen från olika typer av resebolag speglar deras inställning och förhållningssätt till etiska dilemman samt att jämföra om eller hur de skiljer sig i frågan. Teoretiska referensramar Studiens slutsatser dras med stöd i Corporate social responsibility, hållbart agerande samt turismens etiska dilemman med code of conduct som främsta referens. LÄS MER

  4. 4. To bean or not to bean : a study about farmers’ resources and their decision to grow broad beans

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Emil Månsson; Jenny Öhlin; [2019]
    Nyckelord :legume; broad bean; decision-making; resources; innovation;

    Sammanfattning : Climate change and sustainability is discussed all over the world. In Sweden, as well as in many other countries worldwide, the food and agricultural system is one of the most important industries. It is both affected by and affecting climate change. LÄS MER

  5. 5. "Skapa lärandemiljöer efter deras intressen, det är ju vårt uppdrag" : Fem förskollärares syn på barns delaktighet och inflytande i förskolans innemiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Jenny Månsson; Clara Thorstensson; [2017]
    Nyckelord :Delaktighet; inflytande; barn; förskola; förskollärare; innemiljö;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva hur förskollärare uppfattar barns möjligheter till delaktighet och inflytande med fokus på förskolans innemiljö. Studien har genomförts med hjälp av fem kvalitativa intervjuer av förskollärare. LÄS MER