Sökning: "Jenny Strömberg"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Jenny Strömberg.
1. En komplex problembild - En kvalitativ studie om före detta kriminella gängmedlemmars erfarenheter av vägen in- och ut ur gängkriminaliteten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to describe and analyze the criminal gang members' experiences of the exit process. What we mean by the exit process is the way in and out of gang crime and the maintenance of the new role of non- criminal gangs. LÄS MER
2. Transferering av arbetssätt - En kvalitativ fallstudie om vilka utmaningar svenska organisationer möter internationellt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Studien fokuserar på vilka utmaningar svenska internationella organisationer har vid transferering av arbetssätt och personalpolitiska värden. Organisationer är allt mer internationella idag, vilket är möjligt tack vare dagens teknik och förbindelser. LÄS MER
3. Långt borta men ändå nära : Hur två elever med hörselnedsättning upplever sin identitet och tvåspråkiga kompetens före och efter en tids distansundervisning i teckenspråk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. Resefria möten : Ett projekt för att minska slöserier på arbetsplatsen
M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Abstract This degree project is about having meetings in The Swedish Social Insurance Agency, which is awide organisation. This work will concentrate on one of the projects going on within theorganisation which is travel-free meetings, where they are building a video meeting system thatallows the employees in the organisation to be able to meet with each other through the use ofvideoconferencing instead of physical meetings. LÄS MER
5. En studie av ett företags val av återförsäljare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En fallstudie av fallföretaget Thule. Vid penetration på ny marknad med existerande produkter, är det viktigt att granska eventuella samarbetspartners i form av återförsäljare. Thule vill in på sporthandelsmarknaden då man uppskattar att man förlorar 2/3 av dess potentiella kunder genom att inte finnas där idag. LÄS MER