Sökning: "Jenny Susanne Andersson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jenny Susanne Andersson.

  1. 1. Avsaknaden av relevanta motiv : en studie av fastighetsförvärv gjorda av privata fastighetsägare från kommunala bostadsföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Susanne Andersson; Jenny Svensson; [2008]
    Nyckelord :Private real estate; Municipal housing companies; Investment process; Real estate acquisition; Conversion; Privata fastighetsföretag; Kommunala fastighetsbolag; Investeringsprocessen; Fastighetsförvärv; Upplåtelseform;

    Sammanfattning : Syfte: Gällande förvärv av kommunala hyresrätter har de flesta diskussioner som uppmärksammats, enligt vår uppfattning, rört ombild¬ningen från hyresrätt till bostadsrätt. Det är även det som teoretiskt finns beskrivet. LÄS MER

  2. 2. Ansvarsfullt företagande - små och medelstora modeföretags arbete med att ta ett socialt och miljömässigt ansvar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jenny Sandqvist; Julika Lamberth; Susanne Andersson; [2007]
    Nyckelord :socialt och miljömässigt ansvar; små och medelstora modeföretag; motiv; problem; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att belysa den problematik som råder när företag ska omsätta viljan att ta ett socialt och miljömässigt ansvar till praktisk handling. En kvalitativ ansats ligger till grund för metoden och för att studera sambandet mellan teori och empiri har ett deduktivt angreppssätt använts. LÄS MER

  3. 3. Fyra Förutsättningar För Framgång

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jenny Sandqvist; Susanne Andersson; Ebba Ehrenkrona; [2006]
    Nyckelord :belöningar; företags- och servicekultur; kundservice; organisationsstruktur och servicestrategi.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att ta reda på och analysera vilka förutsättningar företag måste ge personalen för att de ska kunna ge bra kundservice.Vi har använt oss av ett induktivt arbetssätt för att ta reda på vilka förutsättningar ett företag måste ge sin frontpersonal för att de ska kunna ge bra kundservice. LÄS MER