Sökning: "Jenny Westlund"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jenny Westlund.

  1. 1. Vinglasets betydelse för gillande av vin samt vin och choklad i kombination

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Jenny Carlson; Malin Westlund; [2019]
    Nyckelord :wine; glas; the effect of glass shape; liking of wine and food och gillande.; wine; glas; the effect of glass shape; liking of wine and food och gillande.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. LCHF ett (o)hälsosamt kostval. : En diskursanalytisk studie av mediers framställning av LCHF.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Hälsa och välfärd

    Författare :Jenny Rimeus; Hanna Westlund; [2019]
    Nyckelord :LCHF; health; media; diet; discourse; social construction; Diskursanalys; LCHF; hälsa; diet; diskurs; social konstruktion;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att studera den diskursiva kampen kring dieter. Vi har satt fokus på hur kontroverser kring dieten LCHF gestaltas i media. LCHF är en diet som innebär att man håller en kost som till grunden innebär ett lågt intag av kolhydrater och ett högt intag av fett. LÄS MER

  3. 3. Från Googol till Google : En analys av Googles sekretesspolicy satt i ett övervakningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Jenny Westlund; [2012]
    Nyckelord :Google; Policyanalys; Bacchi; Foucault; Panopticon; Synopticon; Övervakning; Internet; Integritet;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit ett givet sätt att kommunicera genom och att vara en del av den sociala gemenskapen på Internet har sina fördelar. Men vad många inte tänker på är vad som händer med den information vi delar med oss av i olika sociala forum på Internet. Att det finns en kontroll över oss, subtil eller inte, är självklart. LÄS MER

  4. 4. Ekonomistyrning av flygtimprisavtal

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erika Gull; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem För att ett företag ska överleva i dagens allt tuffare affärsklimat krävs att det har förmågan att leverera det som kunden värdesätter och är beredd att betala för. Strategin handlar således om att skapa ett totalt värdepaket som blir helt överlägset konkurrenternas totala värdepaket. LÄS MER