Sökning: "Jens Frick Eklinder"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Jens Frick Eklinder.

  1. 1. Exploring two SDGs – Gender Equality and Reduced Inequalities in supportive organization

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maitrey Yogeshbhai Patel; Raheel Mehmood Saqib; [2020]
    Nyckelord :Sustainable Development Goals SDGs ; Gender Equality; Reduced Inequalities; Organizations;

    Sammanfattning : Title : Exploring two SDGs – Gender Equality and Reduced Inequalities in supportive organization. Level               : Final assignment for Master Degree in Business Administration Authors          : Raheel Mehmood Saqib, Maitrey Yogeshbhai Patel Supervisor : Agneta Sundström Examine: Jens Eklinder Frick Date                : 2020 – January Aim: The aim of our study is to explore, discuss and highlight operational ambiguities if any within the organization with respect to two goals – Gender Equality and Reduced Inequalities – of sustainable development with the support of this research work. LÄS MER

  2. 2. “The Tip of The Iceberg” - Det dolda missnöjet : En kvalitativ studie kring icke-klagande kunders känslor och beteenden till följd av servicefel.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sandra Ngene; Lisa Palola; [2019]
    Nyckelord :“The tip of the iceberg”; emotions; behavior; service recovery.; Dolt missnöje; känslor; beteende; återupprättning av servicefel.;

    Sammanfattning : Titel:“The Tip of The Iceberg” - Det dolda missnöjet. En kvalitativ studie kring icke-klagande kunders känslor och beteenden till följd av servicefel. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationskanalernas betydelse vid förtroendeskapande inom CSR-kommunikation : Ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stefan Janjic; Kristoffer Kejving; [2019]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; förtroende; konsument; kanal;

    Sammanfattning : Titel: Kommunikationskanalernas betydelse vid förtroendeskapande inom CSRkommunikation- ett konsumentperspektiv Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Kristoffer Kejving och Stefan Janjic Handledare: Signe Jernberg, Peter Edlund och Jens Eklinder- Frick Datum: 2019 - September Syfte: Studiens syfte är att öka förståelsen för kommunikationskanalernas betydelse för en förtroendeingivande CSR-kommunikation mot konsumenter. Detta eftersom litteraturen inom CSR-kommunikation ofta fokuserar på egenskaper i kommunikationens meddelande för ett trovärdigt meddelande utan att lyfta fram vilka kanaler detta kan handla om. LÄS MER

  4. 4. Kundlojalitet inom e-handeln : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Filip Forslund; Mattias Wikström; [2016]
    Nyckelord :Customer loyalty; Cognitive loyalty; Affective loyalty; Conative loyalty; E-commerce; Kundlojalitet; kognitiv lojalitet; affektiv lojalitet; konativ lojalitet; e-handel;

    Sammanfattning : Titel: Kundlojalitet inom e-handeln Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Filip Forslund & Mattias Wikström Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: Januari 2016 Syfte: Syftet med studien är att belysa hur företag inom e-handeln arbetar med de attitydmässiga dimensionerna kognitiv, affektiv och konativ kundlojalitet. Metod: I studien användes en kvalitativ metod vilket ansågs lämpligt för att få en djupare förståelse kring syftet med arbetet. LÄS MER

  5. 5. En undersökning om attityden till mottagandet av E-postmarknadsföring : Med avseende på kognitions-, affektions- & beteendemässig attityd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Johanna Nilsson; August Mazetti-Nissen; [2016]
    Nyckelord :Attitude; E-mail marketing; E-mail marketing messages; Cognition; Affection; Behavior; Attityd; E-postmarknadsföring; E-postmarknadsföringsmeddelande; Kognition; Affektion; Beteende;

    Sammanfattning : Titel: En undersökning om attityden till mottagandet av E-postmarknadsföring – Medavseende på kognitions-, affektions- & beteendemässig attityd. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Johanna Nilsson & August Mazetti-Nissen Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: 2016 – Januari Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka attityden till mottagandet av Epostmarknadsföringhos svenska beslutsfattare inom en B2B-kontext, detta med avseende påkognitions-, affektions- och beteendemässig attityd. LÄS MER