Sökning: "Jens Jansson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Jens Jansson.
1. Faktorer som påverkar sjuksköterskans arbete med patienter i behov av livsstilsförändringar : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskor möter regelbundet patienter som av olika skäl är i behov av livsstilsförändringar. Detta skapar i sin tur behov av hälsointerventioner. Hur förutsättningarna för dessa interventioner ser ut kan ha effekt på patienternas hälsa. LÄS MER
2. Komplexitet och Konflikt : En karaktärsanalys av Hayao Miyazakis hjältar i Prinsessan Mononoke och Det levande slottet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna uppsats analyserar fyra hjältar från två av Hayao Miyazakis filmer. De utvalda hjältarna är Ashitaka och San från Prinsessan Mononoke (Miyazaki, 1997) samt Hauru och Sophie från Det levande slottet (Miyazaki, 2004). LÄS MER
3. Performance comparison between multi-model, key-value and documental NoSQL database management systems
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : This study conducted an experiment that compares the multi-model NoSQL DBMS ArangoDB with other NoSQL DBMS, in terms of the average response time of queries. The DBMS compared in this experiment are the following: Redis, MongoDB, Couchbase, and OrientDB. LÄS MER
4. Insekter på tallriken : attityder till synliga insekter i mat
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
5. Successful Branding in Covert Virals : Communication Strategy and Communication Channel Synergy
Kandidat-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to see what implications the new communication channel of Covert Virals has on acknowledged communication strategies and whether or not these strategies are still viable within Covert Virals. Background: The term Covert Viral has been given to pieces of advertisement, spread through the medium of electronic word of mouth over social networks, which are designed to look user made. LÄS MER