Sökning: "Jens Jonsson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Jens Jonsson.
1. Nodgrafer i gruvsystem
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Denna kandidatrapport avhandlar ett arbete utfört av åtta studenter som studerar på civilingenjörsprogrammen i mjukvaruteknik eller datateknik på Linköpings universitet och har deltagit i kursen Kandidatprojekt i programvaruutveckling TDDD96. Rapporten är en sammanfattning av det arbete studenterna utfört under vårterminen 2020, då kursen fortlöpt. LÄS MER
2. Vi rullar vidare med introduktionen- Ett chefsperspektiv inom tillverkningsindustrin
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur produktionsledarna på Volvo GTO i Umeå arbetar med introduktionen av nya medarbetare i jämförelse med riktlinjerna för introduktionsprocessen från ledningshåll. Detta är en kvalitativ studie där resultatet baseras på intervjuer med åtta produktionsledare, såväl som två möten med ansvarig HR-chef, samt en HR business partner. LÄS MER
3. Pragmatisk idealism och (inter)nationell solidaritet : En retorisk analys av Socialdemokraternas omläggning av flyktingpolitiken hösten 2015
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorikSammanfattning : Uppsatsen analyserar hur Socialdemokraterna argumenterar kring migrationspolitiken före och efter beslutet i november 2015 att anpassa svensk asyllagstiftning till EU:s miniminivå. En central fråga är hur åtstramningen motiveras utåt och i förhållande till den egna partiidentiteten. LÄS MER
4. Trustication costs- En studie av förtroende och efterlevnad i en franchisekedja
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att genom empiriskt underlag från franchiserelationer bidra med ytterligare information angående hur en agents förtroende för en principal påverkar en agents opportunistiska beteende, och i förlängningen huruvida en agents förtroende för en principal är en faktor som bör beaktas i transaktionskostnadsteorin. Metod: Studien genomfördes med kvalitativ metod där en induktiv ansats användes. LÄS MER
5. Sport consumers’ attitudes towards relationship marketing – The case of Brynäs IF
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Aim: The aim of this study is to investigate the sport consumers´ attitudes towards relationship marketing. We want to investigate whether the consumers are relationship oriented or transaction oriented and whether different segments differ in their orientation. LÄS MER