Sökning: "Jerry Nilsson"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Jerry Nilsson.
1. KAN EN SVENSK LUFTMAKTSTEORI FLYGA? : En Teoriprövande Fallstudie Av Arash Heydarian Pashakhanlous Luftmaktsteori
Magister-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Sammanfattning: Luftmakt är ett kraftfullt tvångsmedel för att påverkan motståndaren. Luftmakten har under lång tid varit de resursstarka stormakternas verktyg explicit. Tiden och teknikutveckling har medgett att mindre resursstarka stater kan ta till sig luftmakt. LÄS MER
2. Portföljrisk i investmentbolag : - En kvantitativ studie om hur svenska investmentbolag hanterat sin portföljrisk i förhållande till utländska investmentbolag
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Investmentbolag är ett bolag vars affärsidé är att äga andra bolag. De har en betydande roll i samhället genom att bidra med kapital och att hjälpa driva etablerade företag framåt. LÄS MER
3. Automatisk tejpning vid upprullning av papper på BillerudKorsnäs
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : .... LÄS MER
4. Informellt lärande i fritidshemmets verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Examensarbetets syfte är att med utgångspunkt i sociokulturella teorier och teorier om informellt lärande få en fördjupad kunskap kring informellt lärande i fritidshemmets verksamhet. Frågeställningarna är: vad är och hur sker informellt lärande, enligt fritidspedagogerna, i fritidshemmets verksamhet? Och hur ter sig det informella lärandet i fritidshemmet med utgångspunkt i sociokulturella teorier? De sociokulturella teorier som använts kommer ifrån Roger Säljös tolkningar och begrepp. LÄS MER
5. "Alla bryr sig om miljön!" - En analys av hur dagens miljöproblem kommer till uttryck i reklam
L2-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Vi lever i ett postmodernt samhälle där miljöproblem är ett stort fenomen som präglar vår kultur. I denna uppsats har vi studerat hur marknadsföring drar nytta av människors oro för miljön, genom grön marknadsföring. Vi har använt Ben & Jerry’s som fallstudie och gjort en semiotisk och retorisk analys av deras hemsida. LÄS MER