Sökning: "Jesper Eriksson"
Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade orden Jesper Eriksson.
16. Säkerhet och Hip-hop : En undersökning av målgruppstänkande i Mercedes-Benz reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka hur semiotiska resurser används i reklamfilm för att kommunicera till olika målgrupper. I uppsatsen har två reklamfilmer från Mercedes-Benz med två olika målgrupper analyserats. Metoden som har använts i uppsatsen är en jämförande filmanalys. LÄS MER
17. Uppkopplade Sensorer
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Internet of Things blir allt mer vanligt i hemmet. På senare år har utbudet av uppkopplade enheter som hjälper till att automatisera delar av hemmet ökat. Uppkopplade sensorer är en del av detta och de erbjuder övervakning av till exempel temperatur, luftfuktighet, rörelse och ljus. LÄS MER
18. Den tredje parten : En fallstudie om ett rekryteringsföretags förhållningssätt till organisationskultur
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Studien ska bidra med insikter kring hur ett externt rekryteringsföretag förhåller sig till organisationskultur och därmed den kulturella matchningen mellan organisation och kandidat.Teoretiskt perspektiv: Till grund för tolkning och analys av insamlade data ligger Schein och Scheins (2017) modell för undersökning av organisationskultur. LÄS MER
19. Datadriven Innovation : En komparativ studie om dataanalysmetoder och verktyg för små företag
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Businesses today are often operating in a highly competitive environment where information is a noticeably valuable asset. Businesses are therefore in need of powerful tools for extracting actionable business knowledge. LÄS MER
20. Empatins gräns : att förstå den andras känslor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologiSammanfattning : Empathy is the ability to understand another person's subjective condition, including emotions. Depending on culture, emotions are expressed differently, hence there might occur difficulties for one person to understand emotions in another if they belong to different cultures. LÄS MER