Sökning: "Jesper Hall"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Jesper Hall.

  1. 6. How Pink will make you think : En kvalitativ mottagarstudie av Rosa Bandet-kampanjen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Jesper Törnlund; Tobias Bokström; [2015]
    Nyckelord :Rosa Bandet; Stuart Hall; kampanj; inkodning; avkodning;

    Sammanfattning : Syfte Denna studie syftar till att undersöka privatpersoners uppfattningar om Rosa Bandet-kampanjen. Den underliggande teorin i studien är Stuart Halls encoding/decoding-modell. De metoder som använts för undersökningen är fokusgrupper kombinerat med en kampanjanalys med utgångspunkt i Lars Palms synsätt om budskapsstrategier. LÄS MER

  2. 7. Helsingborg Arena - En Brandteknisk Riskvärdering

    L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Jussi Dahlin; Alexander Elias; Martin Forssberg; Oscar Karlsson; Jesper Kjellström; [2015]
    Nyckelord :CFD; SIMULEX; FDS; Fire Dynamic Simulator; Helsingborg Arena; Brandteknisk Riskvärdering; Idrottsarena; utrymning; rökfyllnad; riskanalys; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In this report the fire-safety of Helsingborg Arena is analysed and evaluated. This has been done considering the safety of the people evacuating the building in case of a fire. LÄS MER

  3. 8. Inköp från Kina : En undersökning om vilka svårigheter småföretag möter vid inköp från Kina

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Björn Gorton; Jesper Olsson; Tomas Tu; [2011]
    Nyckelord :Logistik;

    Sammanfattning : Examensarbete, civilekonomprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, logistik, 2FE02E, VT 2011 Författare Björn Gorton, Jesper Olsson och Tomas Tu Handledare Petra Andersson Titel Inköp från Kina: En undersökning om vilka svårigheter småföretag möter vid inköp från Kina Bakgrund Världen är under förändring och företag idag sprider sin verksamhet i en global marknad. Med dessa förändringar uppstår det nya förutsättningar för att öka lönsamheten och det blir allt vanligare att företag söker nya källor till billigare inköpspriser. LÄS MER