Sökning: "Jesper Josefsson"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jesper Josefsson.
1. ”Man kan leda en häst till vatten men man kan inte tvinga den dricka” - En kvalitativ studie om uppfattningen om evidensbaserad praktik hos yrkesverksamma med ansvarsposition inom HVB
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Our theme for this bachelor’s thesis is to take a closer look at an approach used in social work that has come to create a template of sorts for how to perform daily tasks: Evidence-based practice (EBP). The broad mass of researchers and professionals in social work agree that EBP serves the common good and that the proven methods included in EBP make social work more individualized. LÄS MER
2. Skillnaden mellan K2 och K3 regelverken : Vad tycker redovisningsexperter att K2-företagen bör välja när K-regelverken träder i kraft?
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Sammanfattning Titel: Skillnaden mellan K2 och K3 regelverken.Vad tycker redovisningsexperter att K2-företagen bör välja när K-regelverken träder i kraft? Datum: 2011-06-09 Lärosäte: Mälardalens Högskola, Västerås Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling Nivå: Magisteruppsats i företagsekonomi 15 hp Författare: Pontus Josefsson & Jesper Lejdström Handledare: Leif Carlsson Examinator: Cecilia Lindh Problemformulering: Vad tycker respondenterna att K2-företagen bör välja för K-regelverk när reglerna träder i kraft samt vad de anser är anledningen till att K2-företagen bör välja att tillämpa antingen K2 eller K3 regelverken Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva K2- och K3 regelverken i Sverige och dess skillnader. LÄS MER
3. Den kaotiska ryktesspridningen : En teorijämförelse av begreppet word of mouth och appliceringen av den utredda definitionen på Internetforumet Prisjakt.nu
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Dagens samhälle är präglat av ett enormt reklamutbud och reklamstrategier. I denna djungel av marknadsföring har företag ibland valt en annan strategi, en relativt outnyttjad strategi, som baseras på rykten om produkten, tjänsten eller företaget och är det som används som marknadsföring. Denna strategi kallas för word of mouth. LÄS MER