Sökning: "Jesper Lindahl"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Jesper Lindahl.
1. Psykodynamiska psykoterapeuters resonemang kring den psykodynamiska ramen och den yttre påverkan under Covid-19 pandemin : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/S:t Lukas utbildningsinstitutSammanfattning : Inledning: Ramen är grundförutsättningen för terapiprocessen. Det saknas i dagsläget kunskap om hur psykoterapeuter resonerar kring de svårigheter som kan uppstå för psykoterapeuter när den psykodynamiska ramen påverkas och förändras under de särskilda omständigheter som Covid-19 pandemin inneburit. LÄS MER
2. The micro consulting business in Sweden : A multiple-case study of content marketing methods used to attract potential customers
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: In recent years, Sweden’s micro consulting enterprise (MCE) industry has grown significantly. Even during the COVID-19 pandemic, the MCE business in Sweden continued to grow in a positive direction, while bigger consulting firms were heavily impacted, with around 48% of firms seeing negative growth. LÄS MER
3. Papegojornas ekokammare : En argumentationsanalys av kommentarer på Reddit
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här studien undersöker hur diskussioner på ekokammare ser ut i sociala medier. Mer specifikt undersöks kommentarsfälten i två olika länkar från den sociala länkaggregatorn Reddit och underforumet /r/Politics. LÄS MER
4. Den tudelade tillhörigheten : En studie om organisationstillhörighet bland bemanningskonsulter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : I denna studie studerar vi, utifrån ett sociologiskt perspektiv, hur bemanningsanställda konsulter med en heltidstjänst inom tjänstesektorn upplever organisationstillhörighet. Dels gentemot de bemanningsföretag de är anställda av, dels gentemot den uppdragsgivare de arbetar hos. LÄS MER
5. Enabling and using local communication channels in rural India
Magister-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The global population can, based on income per capita be divided into three socioeconomic segments of a pyramid where the bottom segment is labeled: base/bottom of the pyramid (BOP). The BOP market has a collective buying power estimated to five trillion dollar per year. LÄS MER