Sökning: "Jessica Eliasson"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Jessica Eliasson.
1. Soft politainment : En kritisk diskursanalys av traditionell nyhetsjournalistik
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : .... LÄS MER
2. Att sväva i osäkerhetens vakuum : En litteraturöversikt om anhörigas upplevelser av stöd på en intensivvårdsavdelning
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Intensivvårdspatienter och deras anhöriga utsätts för stora psykosociala påfrestningar under och efter tiden för intensivvård. Besök av anhöriga ger intensivvårdspatienter hopp och stöd vilket leder till ökad trygghet för dem. LÄS MER
3. Exploring Localized Humanitarian Innovation: A combined scoping study and case study of the Red Cross and Red Crescent Movement
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och SamhällssäkerhetSammanfattning : Within recent years, the concept of Humanitarian Innovation (HI) has emerged and received growing attention within the humanitarian system as a critical means of adapting to growing complexities, uncertainties and resource scarcity. While perceived as a means of stimulating broader system changes and increasing effectiveness and efficiency of humanitarian assistance, current efforts of HI have met criticism for being too top-down driven, Northern biased and detached from local actors priorities and needs. LÄS MER
4. Fyra tassar i vården- En litteraturstudie om hundens påverkan på äldre personer med demenssjukdom
M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
5. Att skapa förutsättningar för lärande-bärande broar mellan förskola och förskoleklass
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med vår studie är att ta reda på om det finns variationer i lärmiljöerna och arbetssätten i förskola och förskoleklass samt belysa hur pedagogerna ser på övergångar mellan förskola – förskoleklass. Vi vill även ta reda på hur pedagogerna uttrycker sig kring barn/elever i behov av anpassningar/särskilt stöd. LÄS MER