Sökning: "Jessica Forsberg"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Jessica Forsberg.
1. Övergången mellan årskurs 6 och årskurs 7 : Mentorers upplevelser och framgångsfaktorer ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Den här studien handlar om övergången mellan årskurs 6 och årskurs 7 för elever i behov av särskilt stöd. Syftet var att undersöka hur mentorer upplever övergångsprocessen samt vilka framgångsfaktorer och förbättringsområden de anser finns. LÄS MER
2. Den sociala föreningen : En grundad teori om svenskt föreningsliv
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Denna studies syfte är att med hjälp av Grundad teori undersöka intresseområdet föreningsliv och aktiva medlemmar. Av Sveriges befolkning över 16 år är det 75 % som är medlemmar i en eller flera föreningar vilket gör att studien har samhällsrelevans. LÄS MER
3. Gemenskap och tillit inom virtuella team : En kvalitativ studie om organisatoriska förutsättningar
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Samhällets digitalisering och utveckling av nya digitala teknologier har gett möjligheten att arbeta vart du än befinner dig och tillsammans med kollegor i olika delar av världen. Virtuella team är ett sådant exempel på ny arbetsform där människor är utspridda på olika geografiska platser samtidigt som de samarbetar med hjälp av kommunikations- och informationsteknologi (IKT). LÄS MER
4. Förskollärarens roll i fysiska aktiviteter : En intervjustudie om hur förskollärarna förhåller sig till fysiska aktiviteter i sitt arbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Det här examensarbetet handlar om förskollärarens roll i fysiska aktiviteter. Syftet medstudien är att undersöka hur förskollärarna förhåller sig till barns fysiska aktiviteter iförskolan. Det insamlade datamaterialet består av semistrukturerade intervjuer med elvalegitimerade förskollärare på sex förskolor i Mellansverige. LÄS MER
5. Naturvetenskaplig förståelse : Hur förskollärare tolkar och omsätter kemiska processer och fysikaliska fenomen i förskolan.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Bakgrund Kemiska processer pågår i allt det som kallas liv och hela vår omvärld består av fysikaliska fenomen. I förskolans verksamhet ska barn få möjlighet att utveckla en grundläggande förståelse för kemiska processer och fysikaliska fenomen. LÄS MER