Sökning: "Jessica Geidemark"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jessica Geidemark.

  1. 1. Hur marknadsför man till den teknikdrivna generationen som ständigt utsätts för ny information? : Tjejer tillhörande generation Z: deras attityd och köpintention av marknadsföring på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Isabelle Geidemark; Jessica Hovergren Multas; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Attityd; Köpintention; Marknadsföringsverktyg.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken attityd och köpintention finns hos tjejer i generation Z i relation till marknadsföring på Instagram? Är köpintentionen positivare för en typ av marknadsföring på Instagram?  Syfte: Syftet studien är att undersöka tjejer i generation Z’s attityder och köpintentioner av marknadsföring på Instagram. Vad det är för marknadsföring som når ut genom bruset? Av en beskrivande analys av enkätsvaren kan resultatet av denna studie hjälpa företag att förstå deras kunders preferenser inom marknadsföring på Instagram, där tjejer tillhörande generation Z är målgruppen. LÄS MER

  2. 2. Förstföderskors psykiska hälsa under postpartum perioden : En kvalitativ enkätstudie

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Annie Forsgren; Jessica Geidemark; [2021]
    Nyckelord :Barnmorska; postpartum; psykisk hälsa; information; kvalitativ innehållsanalys; stöd; webbenkät.;

    Sammanfattning : Syfte: Att beskriva förstföderskors psykiska hälsa under postpartumperioden. Metod: En kvalitativ webbaserad enkätstudie. Insamling av data genom en webbenkät med öppna frågor från 24 deltagare. Kvalitativ innehållsanalys med induktiv ansats valdes somanalysmetod. LÄS MER