Sökning: "Jessica Johansson lnu"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Jessica Johansson lnu.

  1. 1. Medarbetarnas upplevelse av villkor för lärande i det vardagliga arbetet på en kommunal serviceverksamhet : En studie utifrån ett hermeneutiskt perspektiv i den offentliga sektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Jessica Johansson; William Rydberg; [2021]
    Nyckelord :arbetsplats; lärande; vardag; medarbetare; upplevelser;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka medarbetares upplevelser av villkor för sitt lärande och för sin utveckling på arbetsplatsen samt hur de inverkar på deraslärmöjligheter i det dagliga arbetet på kommunal arbetsplats som har till uppdrag att ge vägledning och stöd till kommunens invånare. Forskningsmetoden utgår från hermeneutik och induktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Omgivning är A och O : En rapport om omgivningens roll vid unga kvinnors nyföretagande i Linnéregionen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Jessica Barrington; Madeleine Andersson; Ellinor Johansson; [2021]
    Nyckelord :Kvinnor; Unga; Nyföretagande; Omgivning;

    Sammanfattning : Kvinnors företagande har under åren vuxit fram som ett akademiskt fält, och engagerar såväl politiker som forskare. Kvinnor startar företag i väsentligt mindre utsträckning än män och intresset för kontexten kring företagare har ökat, framförallt vad gäller kvinnor. LÄS MER

  3. 3. Delaktighet i grundsärskolan : Om och hur lärare som undervisar i ämnesområden gör elever delaktiga i sitt lärande.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Jessica Johansson; Malin Skogsborn; [2020]
    Nyckelord :ansvar; delaktighet; grundsärskola; kommunikation; kreativitet; reflektion; samarbete.;

    Sammanfattning : Utgångspunkten i denna studien har varit att undersöka om och hur elever i grundsärskolan görs delaktiga i sitt lärande och tillägnar sig kunskaper. Grundskolans arbetssätt sätter ofta normen efter hur undervisningen ska se ut vilket kan bli problematiskt för elever med intellektuell funktionsnedsättning att bli delaktiga i undervisningen utefter sina förmågor. LÄS MER

  4. 4. FÖR LITEN FÖR ATT DÖ : Allmänsjuksköterskans upplevelse av att vårda barn i livet slut - En kvalitativ litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Jessica Johansson; Linn Winberg; [2018]
    Nyckelord :Barn; Barnsjukvård; Palliativ vård; Sjuksköterska; Sjuksköterskans upplevelser; Upplevelser; Vård i livets slut;

    Sammanfattning : Bakgrund: När barn vårdas palliativt kan sjuksköterskan möta barn i åldrarna 0–18 år. Detta åldersspann gör den palliativa barnsjukvården mer komplex än övrig palliativ vård. Tidigare forskning visar att den palliativa vården av barn har en känslomässig påverkan på sjuksköterskan som har en central roll i vården. LÄS MER

  5. 5. Fysisk aktivitet och hardiness som skydd mot stress

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Cassandra Johansson; Maria Rickardsson; Jessica Persson; [2018]
    Nyckelord :perceived stress; hardiness; physical activity; high school students; upplevd stress; robusthet; fysisk aktivitet; gymnasieelever;

    Sammanfattning : Previous research has explored and explained the effect hardiness has on stress, but there is limited research on the use of physical activity in combination or in conjunction with hardiness. The present study aimed to examine if high school student's perceived stress level is affected by their level of hardiness and/or physical activity. LÄS MER