Sökning: "Jessica Johansson"

Visar resultat 21 - 25 av 165 uppsatser innehållade orden Jessica Johansson.

  1. 21. Hur lärare motiverar elever till läsning : En kunskapsöversikt om hur lärare kan motivera elever till läsning i årskurs 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Jessica Ekstrand; Johanna Johansson; Sara Malm; [2021]
    Nyckelord :Inre och yttre motivation; lärare; elever; grundskola; drivkraft; läsning; klassrumsundervisning; läsintresse;

    Sammanfattning : Forskning visar på att elever i grundskolan påvisar bristande motivation när det kommer till läsning och att deras läsvanor har försämrats. När läsning väl förekommer är det till största delen som tidsfördriv, där elever enbart bläddrar i böcker. LÄS MER

  2. 22. Spilling the tea on tea : historia, odlingsförhållanden och skötselåtgärder

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Plant Breeding (from 130101)

    Författare :Jessica Johansson; [2021]
    Nyckelord :camellia sinensis; teodling; frilandsodling; perenn; växtförädling; skiffing; ; Kina; Indien; Sri Lanka;

    Sammanfattning : Te har druckits i flera tusen år och är idag en av världens populäraste drycker. Det här arbetet är en litteraturstudie med syfte att ge en inblick i teodlingens historia och utbredning, de viktigaste geografiska och klimatiska faktorerna för teodling, vanligt förekommande odlingsåtgärder och skördemetoder. LÄS MER

  3. 23. Semiotisk analys på varumärkesidentiteter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mathilda Enlund; Sofia Koltsida; Jessica Johansson; [2021]
    Nyckelord :brand identity; brand communication; brandimage; content marketing; Kapferer s brand identity prism.; varumärkesidentitet; varumärkeskommunikation; varumärkesimage; innehållsmarknadsföring och Kapferer´s brand identity prism;

    Sammanfattning : Visuell kommunikation är en stark marknadsföringsstrategi för att exponera ett varumärkes identitet därav är sociala medier är därför en väsentlig marknadsföringsplattform för att förstärka varumärkets distinkta idé om deras identitet. Den visuella interaktionen från varumärket genererar skapandet av tankar, kopplingar och minnesvärda upplevelser för konsumenterna som kommer påverka deras relation till varumärket. LÄS MER

  4. 24. HR praktikers perspektiv i professionsfrågan - en studie kring HR uppdragets dilemman

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Jessica Johansson; Albulena Kelmendi; [2021]
    Nyckelord :HR; profession; professionell; HR roller; HR värde; HR legitimitet;

    Sammanfattning : Den historiska utveckling som verkar splittra både HR:s arbetssätt och professionsfrågan åt många håll motiverade vårt syfte att studera frågan i Sverige ur HR– praktikerns perspektiv. I den akademiska ordboken beskrivs begreppet profession att det tillhör ett fack, ett yrke. Professionalism är att vara yrkeskunnig. LÄS MER

  5. 25. Hur information på Instagram påverkar användarna : En studie om persuasive design och dess påverkan i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Nina De Bernardi; Jessica Johansson; [2021]
    Nyckelord :Interaktion; Informationsarkitektur IA ; Instagram; Persuasive design; Influencers; Kommunikationsverktyg; Användare; Design;

    Sammanfattning : The study examines how Instagram users are affected by the information they are exposed to on a daily basis through social media. The study focuses on Instagram because according to a report from Svenskarna och internet (2020), as many as 80 percent of the age group 16-25 years use Instagram daily. LÄS MER