Sökning: "Jessica Liu"

Visar resultat 1 - 5 av 96 uppsatser innehållade orden Jessica Liu.

  1. 1. “I’m not like the other girls” : The phenomenology of affect: How is female self-expression affected by internalized misogyny?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Genus

    Författare :Jessica Rische; [2023]
    Nyckelord :Internalized Misogyny; Female Self-Expression; Affect Theory; Phenomenology; Participatory Action Research; Focus Group Discussion;

    Sammanfattning : This thesis aims to analyze the affect of internalized misogyny on female self-expression. Guided by the research question “How is female self-expression affected by internalized misogyny?” a phenomenological framework of affect based on work by Sara Ahmed is applied. LÄS MER

  2. 2. Ordförrådets betydelse för läsningens olika delar : En litteraturstudie om hur betydelsefullt ordförråd är i elevens läsutveckling gällande elevens förmåga att skapa förståelse för den lästa texten.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Jessica Straubhaar; Linnéa Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Ordförråd; läsförståelse; avkodning; undervisning; årskurs F-3;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. "Ingen vet vem jag är" : Queer ambivalens i Pär Lagerkvists Dvärgen

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jessica Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Pär Lagerkvist; The Dwarf; ambivalence; queer theory; reparative reading;

    Sammanfattning : In this essay, I study ambivalence in Pär Lagerkvist's (1891–1974) novel The Dwarf (1944). The ambivalence is primarily expressed through Lagerkvist's use of contrasts, and enhanced by the unreliable narrator. LÄS MER

  4. 4. Förståelse för testresultat, i med- och motgång : Aggregerade screeningresultat som grund för nulägesanalys

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Jessica Rosén; [2022]
    Nyckelord :läsförståelse; screening; mervärdesanalys; aggregering; resultatutveckling; kombinerad metod; specialpedagogisk kompetens; skoleffektivitet;

    Sammanfattning : Examensarbetet avser att förstå för vad som karaktäriserar skolor som uppvisar en framgångsrik- respektive icke-framgångsrik resultatutveckling vad gäller screeningsresultat i läsförståelse. I två delstudier utforskas hur testresultat kan analyseras för att identifiera olika skolors inverkan på elevers läsutveckling och vad den kan bero på. LÄS MER

  5. 5. SIYA: Self-esteem In Young Adults - En randomiserad kontrollerad studie av IKBT mot låg självkänsla hos unga vuxna

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Valeryia Kudrautsava; Jessica Käll; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER